2p
A hazai használtautó-piac történetében először fordul elő, hogy a dízelmotorral rendelkező autók kínálata meghaladja a benzinesekét. A Használtautó.hu adatai szerint míg 3-4 éve az arány közel kétharmad-egyharmad volt a benzines autók javára, idén októberben már dízeles autókból árulnak többet.

Az új autóknál már rég megvolt a fordulat

A forgalomba helyezett új autók körében már 2010-ben bekövetkezett ez a fordulat, jelenleg 100 új autóból már 54-ben dízel-, míg 44-ben benzinmotor üzemel. A használtautó-import során behozott járművek körében még nagyobb a dízelautók aránya, hiszen ebben a körben a hazai adás-vételekhez képest felülreprezentáltak a felső-középkategóriás (27 százalék), illetve a családi autók (18 százalék), melyeknek zömét dízelmotorral szerelték fel.

Miért népszerűbb a dízel?

Egyrészt sokat lehet az üzemeltetésük során spórolni, mivel a dízelmotorok azonos teljesítmény mellett 15-20 százalékkal kevesebbet fogyasztanak, mint benzines társaik. Bár az új autók körében a dízeles példányok jellemzően 10-20 százalékkal drágábbak, ez a különbség az autók néhány éves korára már jórészt eltűnik. A másik ok, hogy az emissziós normák nyugat-európai szigorításával párhuzamosan a régi, Euro2-es és Euro3-as előírásoknak megfelelő dízelmotorral működő autók ára az átlagosnál nagyobb mértékben esett, így kedvelt célpontjaivá váltak azoknak, akik külföldön vásárolnak gépkocsit - írja Fodor László, a Használtautó.hu marketingvezetője.

Az adatok szerint az érdeklődők közel kétharmada, 64 százaléka dízelautót keres, 33 százaléknyian benzinüzemű motorra keresnek rá, miközben a hibrid és egyéb meghajtással továbbra is csak az érdeklődők 3 százaléka foglalkozik - igaz, az autót keresőknek csak a harmada állított be ilyen szűrőt a használtautó.hu-n, vagyis az autókeresés során az üzemanyagfajta messze nem kizárólagos szempont.

Még mindig benzint tankolnak a legtöbben

Az utakon futó összes személyautónak azonban továbbra is a háromnegyedét hajtja benzin.

Ebbe a körbe tartozik ugyanis azoknak a kisebb teljesítményű, illetve tíz évnél idősebb autóknak a túlnyomó többsége, amelyeket tulajdonosaik jóval ritkábban használnak és cserélnek le, így nem jelennek meg a használtautó-piaci kínálatban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG