Az új autóknál már rég megvolt a fordulat
A forgalomba helyezett új autók körében már 2010-ben bekövetkezett ez a fordulat, jelenleg 100 új autóból már 54-ben dízel-, míg 44-ben benzinmotor üzemel. A használtautó-import során behozott járművek körében még nagyobb a dízelautók aránya, hiszen ebben a körben a hazai adás-vételekhez képest felülreprezentáltak a felső-középkategóriás (27 százalék), illetve a családi autók (18 százalék), melyeknek zömét dízelmotorral szerelték fel.
Miért népszerűbb a dízel?
Egyrészt sokat lehet az üzemeltetésük során spórolni, mivel a dízelmotorok azonos teljesítmény mellett 15-20 százalékkal kevesebbet fogyasztanak, mint benzines társaik. Bár az új autók körében a dízeles példányok jellemzően 10-20 százalékkal drágábbak, ez a különbség az autók néhány éves korára már jórészt eltűnik. A másik ok, hogy az emissziós normák nyugat-európai szigorításával párhuzamosan a régi, Euro2-es és Euro3-as előírásoknak megfelelő dízelmotorral működő autók ára az átlagosnál nagyobb mértékben esett, így kedvelt célpontjaivá váltak azoknak, akik külföldön vásárolnak gépkocsit - írja Fodor László, a Használtautó.hu marketingvezetője.
Az adatok szerint az érdeklődők közel kétharmada, 64 százaléka dízelautót keres, 33 százaléknyian benzinüzemű motorra keresnek rá, miközben a hibrid és egyéb meghajtással továbbra is csak az érdeklődők 3 százaléka foglalkozik - igaz, az autót keresőknek csak a harmada állított be ilyen szűrőt a használtautó.hu-n, vagyis az autókeresés során az üzemanyagfajta messze nem kizárólagos szempont.
Még mindig benzint tankolnak a legtöbben
Az utakon futó összes személyautónak azonban továbbra is a háromnegyedét hajtja benzin.
Ebbe a körbe tartozik ugyanis azoknak a kisebb teljesítményű, illetve tíz évnél idősebb autóknak a túlnyomó többsége, amelyeket tulajdonosaik jóval ritkábban használnak és cserélnek le, így nem jelennek meg a használtautó-piaci kínálatban.