4p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hazánkban okostelefont 4,7 millióan, a felnőtt magyar internetezők 85 százaléka használ. Közülük több mint 3,7 millióan szoktak készülékükön mobilinternetezni is. Netből azonban sosem elég, különösen nem az okostelefonosok által leginkább kedvelt közösségi média, kommunikációs és navigációs appok használata esetén.

Az eNET 2017 decemberében végzett online kutatása alapján okostelefont a felnőtt magyar internetezők 85 százaléka, azaz körülbelül 4,7 millióan használnak. Körükben a mobilinternet használata is dinamikusan terjed: több mint 3,7 millióan szoktak készülékükön mobilnet-szolgáltatást használni.

A kedvenc appok: közösségi média, kommunikáció és navigáció

A cég adatai alapján az okostelefonosok körében a TOP3 alkalmazás a közösségi média, a kommunikációs (üzenetküldő, cset és videotelefon) appok, illetve a navigáció, melyeket a 2017. decemberi adatok szerint az okostelefon-használók 90, 81, valamint 71 százaléka szokott használni készülékén.

2015 október-novembere óta a legnagyobb arányban a közösségi média oldalak okostelefonos látogatása nőtt (33 százalékponttal), ezt követik a kommunikációs alkalmazások 21 százalékpontos növekedéssel. A navigációs appok használati aránya érdemben nem változott, 2015 óta töretlenül őrzik helyüket az élbolyban.

Nem bírjuk közösségi média nélkül

A közösségimédia-alkalmazások minden tekintetben favoritok: nemcsak a legnagyobb arányban, de a leggyakrabban is használt appok. Az okostelefonosok háromnegyede legalább napi rendszerességgel használja ezeket, ezen belül 8 százalék óránként, 54 százalék naponta többször, 13 százalék pedig naponta egyszer.

A közösségi oldalakon a legkedveltebb tevékenységek a hírolvasás (66 százalék), a chatelés (60 százalék), a lájkolás (59 százalék), a képek posztolása (37 százalék) és a kommentek írása (33 százalék).

A konkrét közösségi alkalmazások közül a Facebook utolérhetetlen: 86 százalék szokta okostelefonján látogatni (ezen belül 71 százalék legalább naponta egyszer), míg a Twitter esetében az oldalt okostelefonról látogatók aránya 22, a LinkedIn esetében pedig 16 százalék. A fotómegosztás tekintetében az Instagram vezet, a használati aránya 34 százalék, a Pinteresté 25 százalék, a Snapchaté 13 százalék.

Üzenetet csak online

Az online üzenetküldő alkalmazások teljesen háttérbe szorították az SMS-eket: tízből hét chat appokat (is) használó inkább online küld üzenetet SMS helyett. A válaszadók leginkább barátokkal és családtagokkal szoktak csetelni, de 41 százalék kollégákkal is így kommunikál.

Bár a chat nem igényelne nagy adatforgalmat, az ilyen appokat használók persze nem csak szöveget küldenek: 89 százalék fényképeket, 55 százalék matricákat, 46 százalék emotikonokat, 41 százalék cikkeket, 39 százalék pedig videókat (is). A felhasználók közel kétharmada online telefonálásra is szokta ezeket az appokat használni.

Chat esetében is a Facebook vezet: FB Messengert az okostelefonosok 80 százaléka használ készülékén (ezen belül 62 százalék legalább naponta egyszer). Ezt követi a Viber (62 százalék), a Skype (39 százalék) és a WhatsApp (20 százalék).

Nincs hosszabb út navigációs app nélkül

Navigációs alkalmazásokat a válaszadók közel fele legalább hetente szokott használni okostelefonján, jellemzően hosszabb utakhoz. A navigációs alkalmazásokat használók 58 százaléka aktuális forgalmi helyzetet is mutató appokat használ, amiket 92 százalékuk rendkívül hasznosnak tart a dugók elkerülésében.

A navigációs alkalmazások közül a Google Maps használata a leginkább jellemző (77 százalék), a Waze használati aránya 36 százalék.

Korlátok nélkül az igazi

A mostanában megjelenő, minden irányban korlátlan és tematikus-korlátlan* mobilnetcsomagok a nagy népszerűségnek örvendő közösségi, chat, videótelefon és navigációs appok még nagyobb fokú kihasználását teszik lehetővé, emellett fontos szerepük lehet a mobilinternet-használat további terjedésének elősegítésében is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Összezavarta a lengyeleket a kenyércsoda
Privátbankár.hu | 2025. január 20. 08:33
Gratuláltak a lengyelek annak a péknek, aki azt az interneten megjelent fotó tanúsága szerint hatalmas lovat készített kenyérből. Később kiderült, hogy lóvá tették a jó kenyér szerelmeseit.
Vásárló A Lidl megfejeli az óránként 5100 forintos minimálbért a hazai pályán
Privátbankár.hu | 2025. január 18. 10:01
A Lidl és a Kaufland tulajdonosa, a Schwarz Group úgy kalkulál, hogy hosszabb távon akkor van esélye a piaci sikerre, ha megtartja a legjobb szakembereket. Ennek szellemében emelik a béreket.
Vásárló Fájdalmas pillanatok várnak a magyar autósokra
Privátbankár.hu | 2025. január 15. 14:41
Jön a drágulás a benzinkutakon. 
Vásárló Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain
PR | 2025. január 15. 11:52
Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!
Vásárló Magyarországon bevált recepttel hódít külföldön a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 13. 12:58
A Lidl Parkside névre keresztelt magyarországi outlet áruháza, amely Biatorbágyon található. Most a prágaiak is kaptak egyet. 
Vásárló PMS kezelése: a viszcerális terápia alkalmazása a menstruációs görcsök enyhítésére
Márkázott tartalom | 2025. január 13. 10:43
A premenstruációs szindróma sok nő életét megnehezíti, melynek tünetei rendkívül változatosak, mind fizikai, mind érzelmi szinten jelentkezhetnek. Az érintettek tapasztalhatnak ingerlékenységet, hangulatingadozást, feszültséget vagy akár depresszióra emlékeztető tüneteket. 
Vásárló Nagyon rosszul indul az év: olyasmi közeleg a magyar boltokban, amit soha nem akartunk látni
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. január 13. 05:47
Ismét hajszálra van a két számjegyűtől az élelmiszerárak emelkedése a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés szerint. Januárban újabb történelmi csúcs született. Ha ebben a tempóban folytatódna a drágulás, akár már 2 hónapon belül is elérheti a 40 ezer forintot a családi élelmiszer-nagybevásárlás ára. 
Vásárló Ezekbe fektess, ha az online jelenléted szeretnéd erősíteni!
Márkázott tartalom | 2025. január 12. 10:11
  Az online jelenlét egyre fontosabb szerepet játszik a vállalkozások sikerében, legyen szó egyéni vállalkozásról vagy multinacionális cégről. A digitalizáció térnyerésével már nem elég egy egyszerű weboldal vagy közösségi média profil. Ahhoz, hogy kitűnj a tömegből, és valódi eredményeket érj el, célzott stratégiára és befektetésekre van szükség. De melyek azok a területek, amelyekre mindenképp érdemes koncentrálni?
Vásárló Hitelprogramok, amelyek komoly segítséget jelenthetnek a cégek számára
Márkázott tartalom | 2025. január 11. 12:07
Modern világunkban különféle megoldások támogatják a cégek működését. Ilyen az az integrált szoftverrendszer is, az úgynevezett ERP, amely segítségével a vezetőség azonnal lehívhat fontos információkat.
Vásárló Hogyan rendezzünk be egy élelmiszerboltot?
Márkázott tartalom | 2025. január 8. 11:04
Természetesen egy új vállalkozás indítása tele van izgalmakkal és kihívásokkal. Ahhoz, hogy minél nagyobb hatékonysággal induljon már az első időszak, alapos tervezésre van szükség. Az élelmiszeripari boltok berendezése nagymértékben hozzájárul az üzlet sikeréhez. Ebben pedig a polcok jelentik a legnagyobb segítséget.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG