A hazai kiskereskedelem értékbeli összforgalmából 4 százalékot tett ki a gluténmentes élelmiszerek 2018. július és 2019. június között, ami közel 80 milliárd forintot jelent. Erőteljesen jön fel többek közt a gluténmentes tortilla és fagyasztott pizza, derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.
„Magyarországon az EU-s átlag fölötti a különféle allergiától vagy ételintoleranciától szenvedők aránya: a Nielsen 2017-es globális kutatása értelmében a hazai lakosság 7 százaléka vallja magát gluténérzékenynek. Emellett különféle fogyasztói asszociációk, úgymint egészségesség és vásárlói tudatosság is hajtják a gluténmentes termékek forgalmát” – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója.
(Fotó: depositphotos.com) |
A Nielsen által vizsgált több mint 90 élelmiszerkategória között a kakaópornál a legnagyobb a saját kategória összértékesítésből kihasított gluténmentes szegmens forgalma: közel 40 százalék, ami két és fél milliárd forintnak és 17 tonnának felel meg évente. A kakaót a nedves bébiétel követi: ebben a kategóriában az értékbeli forgalom egynegyede gluténmentes.
Kimondottan lendületesen tör előre a gluténmentes tortilla: a vizsgált időszakban közel megháromszorozta értékbeli forgalmát. Gluténmentes mélyhűtött pizzából is többet vásárol a magyar: a szegmens értékben 80 százalékkal nőtt egyik évről a másikra, ezzel alulról súrolja a kategória összértékesítésének 3 százalékát. Mennyiségben ez 68 tonna pizzát jelent, ami közel 70 százalékos növekedés.