1p
A forgalmazók nem tudták bizonyítani, hogy a mágnesterápiás készülék tényleg megelőzi a bajt, meggyógyítja a betegségeket.

A Gazdasági Versenyhivatal két lezárult ügyében megállapította, hogy a Magneter és a Magnapress termékcsaládokat forgalmazó vállalkozások tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, amikor a mágnesterápiás készülékekkel kapcsolatban különböző betegségek megelőzésére, gyógyítására vonatkozó állításaikat nem tudták megfelelő bizonyítékokkal igazolni.

A Magneter FX Kft. által gyártott Magneter orvostechnikai eszköz népszerűsítése során a gyártó és a készüléket forgalmazó vállalkozások (Biyovis Hungary Kft., DiTec-96 Kft., Magneter Hungary Kft., Masterbalance Kft., Medical Magnetic Kft. és a RING ÁRNYÉK – MAGNETER Kkt.) a termékkel kapcsolatban azt állították, hogy az alkalmas különböző betegségek gyógyítására, illetve az egészségi állapot befolyásolására.

Azt ígérték, meggyógyít a mágnes

A terméktájékoztatóban, illetve egyéb felületeken megjelent tájékoztatások alapján a fogyasztók azt hihették, hogy a készülékkel kezelhetőek például a szív-és érrendszeri-, anyagcsere-, illetve bőrbetegségek, megszüntethetőek az allergiás tünetek, továbbá fájdalomcsökkentő hatása is van.

A Magna Vitapress Kft. a Magnapress készülékkel kapcsolatban arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy a készülék alkalmas betegségek megelőzésére, gyógyítására, kezelésére, egészség megőrzésére, illetve használatával testsúlycsökkentés érhető el. A nyomtatott sajtóban, a vállalkozás honlapján és termékbemutató rendezvényeken arról tájékoztatták a fogyasztókat, hogy a készülékek néhány használat után akár meg is szüntetnek több betegséget, valamint egyfajta betegségmegelőző, regeneráló hatást is tulajdonítottak a termékeknek.

És hol a bizonyíték?

A Magneter termékcsaládot forgalmazó vállalkozások nem tudtak benyújtani olyan bizonyítékot, amely igazolta volna, hogy az adott termék ténylegesen rendelkezik a hirdetett gyógyhatásokkal. A Magna Vitapress Kft. által benyújtott bizonyítékok (természetgyógyász vélemények, fogyasztói tapasztalatok) sem feleltek meg a tudományos ismeretekkel, megalapozottsággal szembeni elvárásoknak, így nem igazolták, hogy a Magnapress készülék rendelkezik-e a tájékoztatásokban megjelenő hatásokkal.

A GVH megállapította, hogy a fenti vállalkozások fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, ezért az alábbi bírságokat osztotta ki:

Magneter FX Kft. 3 000 000
Biyovis Hungary Kft. 260 000
DiTec-96 Kft. 800 000
Magneter Hungary Kft. 180 000
Medical Magnetic Kft. 520 000
Magna Vitapress Kft. 7 606 250

Súlyosbító körülmény, hogy a beteg embereket célozzák meg

A tájékoztatások mindkét termékcsalád esetében elsősorban azon fogyasztóknak szóltak, akik kifejezetten betegségek megelőzése vagy gyógyulás, illetve kezelések kiegészítése céljából keresik a különböző terápiás lehetőségeket. Fontos megjegyezni, hogy az egészségre és az emberi szervezetre ható termékek esetén a különféle betegségben szenvedő vagy azt megelőzni szándékozó emberek sérülékeny fogyasztói csoportot alkotnak. Ők a gyógyulás vagy gyógyító hatás reményében lényegesen érzékenyebben reagálnak a gyógyulást ígérő tájékoztatásokra, emiatt különös jelentősége van a tényszerű, túlzásokat nélkülöző, bizonyított állításokat tartalmazó tájékoztatásnak.

A GVH a bírságok meghatározásánál súlyosbító körülményként értékelte, hogy a tájékoztatások a fogyasztók széles rétegéhez jutottak el, illetve azt a körülményt, hogy a hosszú ideig elhúzódó reklámozási tevékenységükkel a vállalkozások az egészségügyi problémákkal küzdő, sérülékeny fogyasztói réteget célozták meg.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Magyar szakmai partnert választott a dán bajnok: együttműködésre lép a BioTechUSA és a Brøndby IF
PR | 2025. július 29. 12:52
Legendás dán labdarúgó egyesület felkészülését segíti idéntől a BioTechUSA: a tisztán hazai tulajdonú étrendkiegészítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cégcsoport Dánia egyik legmeghatározóbb futballklubja, a Brøndby IF hivatalos táplálékkiegészítő partnere lett.
Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG