1p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A forgalmazók nem tudták bizonyítani, hogy a mágnesterápiás készülék tényleg megelőzi a bajt, meggyógyítja a betegségeket.

A Gazdasági Versenyhivatal két lezárult ügyében megállapította, hogy a Magneter és a Magnapress termékcsaládokat forgalmazó vállalkozások tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, amikor a mágnesterápiás készülékekkel kapcsolatban különböző betegségek megelőzésére, gyógyítására vonatkozó állításaikat nem tudták megfelelő bizonyítékokkal igazolni.

A Magneter FX Kft. által gyártott Magneter orvostechnikai eszköz népszerűsítése során a gyártó és a készüléket forgalmazó vállalkozások (Biyovis Hungary Kft., DiTec-96 Kft., Magneter Hungary Kft., Masterbalance Kft., Medical Magnetic Kft. és a RING ÁRNYÉK – MAGNETER Kkt.) a termékkel kapcsolatban azt állították, hogy az alkalmas különböző betegségek gyógyítására, illetve az egészségi állapot befolyásolására.

Azt ígérték, meggyógyít a mágnes

A terméktájékoztatóban, illetve egyéb felületeken megjelent tájékoztatások alapján a fogyasztók azt hihették, hogy a készülékkel kezelhetőek például a szív-és érrendszeri-, anyagcsere-, illetve bőrbetegségek, megszüntethetőek az allergiás tünetek, továbbá fájdalomcsökkentő hatása is van.

A Magna Vitapress Kft. a Magnapress készülékkel kapcsolatban arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy a készülék alkalmas betegségek megelőzésére, gyógyítására, kezelésére, egészség megőrzésére, illetve használatával testsúlycsökkentés érhető el. A nyomtatott sajtóban, a vállalkozás honlapján és termékbemutató rendezvényeken arról tájékoztatták a fogyasztókat, hogy a készülékek néhány használat után akár meg is szüntetnek több betegséget, valamint egyfajta betegségmegelőző, regeneráló hatást is tulajdonítottak a termékeknek.

És hol a bizonyíték?

A Magneter termékcsaládot forgalmazó vállalkozások nem tudtak benyújtani olyan bizonyítékot, amely igazolta volna, hogy az adott termék ténylegesen rendelkezik a hirdetett gyógyhatásokkal. A Magna Vitapress Kft. által benyújtott bizonyítékok (természetgyógyász vélemények, fogyasztói tapasztalatok) sem feleltek meg a tudományos ismeretekkel, megalapozottsággal szembeni elvárásoknak, így nem igazolták, hogy a Magnapress készülék rendelkezik-e a tájékoztatásokban megjelenő hatásokkal.

A GVH megállapította, hogy a fenti vállalkozások fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, ezért az alábbi bírságokat osztotta ki:

Magneter FX Kft. 3 000 000
Biyovis Hungary Kft. 260 000
DiTec-96 Kft. 800 000
Magneter Hungary Kft. 180 000
Medical Magnetic Kft. 520 000
Magna Vitapress Kft. 7 606 250

Súlyosbító körülmény, hogy a beteg embereket célozzák meg

A tájékoztatások mindkét termékcsalád esetében elsősorban azon fogyasztóknak szóltak, akik kifejezetten betegségek megelőzése vagy gyógyulás, illetve kezelések kiegészítése céljából keresik a különböző terápiás lehetőségeket. Fontos megjegyezni, hogy az egészségre és az emberi szervezetre ható termékek esetén a különféle betegségben szenvedő vagy azt megelőzni szándékozó emberek sérülékeny fogyasztói csoportot alkotnak. Ők a gyógyulás vagy gyógyító hatás reményében lényegesen érzékenyebben reagálnak a gyógyulást ígérő tájékoztatásokra, emiatt különös jelentősége van a tényszerű, túlzásokat nélkülöző, bizonyított állításokat tartalmazó tájékoztatásnak.

A GVH a bírságok meghatározásánál súlyosbító körülményként értékelte, hogy a tájékoztatások a fogyasztók széles rétegéhez jutottak el, illetve azt a körülményt, hogy a hosszú ideig elhúzódó reklámozási tevékenységükkel a vállalkozások az egészségügyi problémákkal küzdő, sérülékeny fogyasztói réteget célozták meg.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG