3p

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A emberek egy része inkább megválik a kacatoktól, sokan azonban hordár módjára díszítik lakásukat különböző csecsebecsékkel.

Világszerte az emberek egyötöde vásárol heti rendszerességgel valamit otthonába. A megkérdezettek csaknem egyharmada igyekszik minél kevesebb személyes tárgyat tárolni, míg a válaszadók másik harmada szívesen gyűjtögeti tárgyiasult emlékeit, és ezek jól látható helyen helyezi el otthonában, hogy mindig szem előtt legyenek – derült ki az IKEA reprezentatív kutatásából.

A lakberendezési vállalat az otthonban fellelhető tárgyakhoz való viszonyulást, a rendetlenséget és a tárolási szokásokat mérte fel a 18 és 65 év közötti aktív magyar lakosság körében. Ez alapján a háztartások csaknem 40 százalékában nincs elegendő hely a személyes tárgyak tárolására, amitől a lakók bevallottan rendezetlennek érzik otthonukat. Ennek gyakran az az oka, hogy nincs minden tárgynak (például az elektronikai eszközök töltőinek) helye a lakásukban.

Neked is van otthon " a fiók"

A felmérés szerint minden magyar háztartásban van legalább egy kupifiók vagy lomos doboz, amit előszeretettel használunk kábelek, prospektusok tárolására. A megkérdezettek 62 százaléka szerint, ha több hely jutna tárolásra, az otthon tisztább, rendezettebb lenne, 57 százalékuk pedig úgy vélekedik, hogy ha mindennek meglenne a helye a lakásban, akkor könnyebb lehetne a takarítás is – írják.

A helyhiányból adódó frusztráltság elég tipikus a lakosság körében: a felmérésben résztvevők 55 százaléka elviselhetetlennek tartja, ha nem talál helyet egy-egy keresetlen holmi eltűntetésére, 69 százalék számára pedig kifejezetten zavaró, hogyha az átláthatatlan mennyiségű tárgy között nem találja meg a keresettet.

Vendéglátó a magyar

A felmérés szerint a magyarok kifejezetten adnak a vendéglátásra. Bár a vendégekkel szemben nincs különösebb elvárásuk – esetleg egy üveg bor szokott lenni a gesztus – a vendégvárók magukkal szemben komoly elvárásokat támasztanak. A megkérdezettek 77%-a azonnal takarításba kezd, ha váratlan vendég érkezik. A magyarok mindig a legjobbat szeretnék mutatni: a megkérdezettek napi szinten nemcsak a kényelem megteremtésért, hanem azért is takarítanak, hátha váratlanul beugrik valaki otthonukba.

A magyarok legkevésbé a baráti látogatások alkalmával szégyenlősek, vagy ha kisgyermekes családot látnak vendégül. Ezekben az esetekben a napi rendetlenség még elfogadott, de a kosz már nem. Ha a család, közeli hozzátartozók jönnek látogatóba, akkor sokkal szigorúbbak magukhoz a vendéglátók, ekkor a kisebb rendetlenség sem megengedett.

A magyarok álomlakása: mire vágyunk igazán?

Az álomotthon minden magyar számára mást jelent, de egy dologban a legtöbben egyetértenek: a berendezésnek tükröznie kell az ott élők személyiségét. Az IKEA folyamatosan szemmel tartja a lakberendezési szokások alakulását, legújabb körképéből pedig kiderül, hogy ki így, ki úgy, de a személyre szabott megoldásokban bízik. Részletek a Pirvátbankár.hu-n. >>>

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG