2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Első ránézésre óriásit emelkedett a külföldi turisták száma decemberben, de az egy évvel korábban kicsúcsosodó menekültválság torzítja a képet. 2016-ban 7 százalékkal több turista volt a hazai szálláshelyeken.

2016. decemberben a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 21, a belföldi vendégek által eltöltötteké 8,6%-kal emelkedett az egy évvel korábbi szinthez képest. A külföldi vendégek száma 18 százalékkal nőtt egyetlen év alatt - bár ez óriási ugrásnak tűnik, a KSH megjegyzi: ebben szerepet játszott a migránsválság miatti alacsony bázis is.

Külföldről nézve Magyarország az szinte csak Budapest

A fővárosi szállodákban tízből kilenc vendég külföldi, az emelkedés hátterében így a budapesti szállodák 22 százalékos forgalomnövekedése áll első sorban. A KSH adataiból az is kiderül, hogy az országba érkező összes külföldi vendég 70 százaléka Budapestre jön. Mindenesetre a külföldivendég-éjszakák száma szinte valamennyi turisztikai régióban kisebb-nagyobb mértékben nőtt.

A legtöbb vendégéjszakát az Egyesült Királyságból és az Olaszországból érkezett turisták töltötték el, a briteknél 20, az olaszoknál 17 százalékos az éves emelkedés. A külföldivendég-éjszakák együttesen mintegy hatodát – az egy évvel korábbinál 14%-kal többet – a Németországból és az Ausztriából érkező vendégek töltötték el a hazai kereskedelmi szálláshelyeken. A szintén jelentős küldő országoknak számító Csehország, Franciaország, Oroszország, Románia esetében is nagymértékű (17–58%-os) vendégéjszaka-növekedést regisztráltak a szálláshelyek.

A belföldi turizmus is élénkült, mivel azonban ezt nem vetette vissza tavalyelőtt a menekültválság, így a bővülés sem annyira látványos számszerűsítve: a belföldi vendégek száma 5,9, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 8,6%-kal nőtt.

Ilyen volt 2016 a magyar turizmusban

Ha az egész évet nézzük, akkor azt látjujk: 2015-höz képest a szálláshelyek 7 százalékkal több, összesen 27,7 millió vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 6,9 százalékkal (13,9 millió), a belföldiek 7,1 százalékkal több (13,8 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG