3p
A gyémánt árán is meglátszik a kínai gazdaság gyengélkedése: az alacsony kereslet miatt 5 éve nem volt ilyen olcsó a drágakő a nemzetközi piacokon. Befektetési termékként ezt nem lenne könnyű kiaknázni, de aki ékszervásárláson gondolkodik, most örülhet: olcsóbb lehet az eljegyzési gyűrű is.
Az IDEX gyémánt-indexének alakulása az elmúlt 5 évben

Több a gyémánt, mint a vevő

Öt éve nem volt ilyen olcsó a gyémánt, miután a kereslet nagyot zuhant Kínában, Indiában és más feltörekvő országokban. Bár Japánban tavaly még emelkedtek az árak, ez inkább a jen gyengülésének volt köszönhető - idén már ezen a piacon is árcsökkenésre számítanak a szakértők.

A csiszolt gyémántok karátja 7100 dollár körül mozog a nemzetközi piacon, 5 százalékkal a tavaly januárban jellemző árak alatt. Ahogy egy japán gyémántkereskedő-cég vezetője a Nikkei.com-nak elmondta: több most a gyémánt a piacon, mint az érdeklődő - a világpiac nagy részét uraló De Beers egyik képviselője decemberben jelentős gyémántkészletekről beszélt elemzőknek.

Ha szerelmes vagy, vegyél gyémántot, de befektetéshez felejtsd el

A gyémánt árának csökkenése remek hír lehet az eljegyzésre készülődőknek: az ékszereknél talán majd olcsóbban juthatunk brilliánsokat (is) tartalmazó gyűrűkhöz. A drágakövek azonban nem ajánlhatók jó szívvel befektetésként a laikus átlagemberek számára. Az átláthatatlan piacon forgó, nehezen felmérhető értékű, egyedi, ráadásul nem is túl nehezen hamisítható áruk ugyanis - akárcsak az ingatlanok vagy a műtárgyak - kiválóan alkalmasak a balekok megtévesztésére, kiváló terepet nyújtanak a csalóknak.

A gyémántkereskedelem finoman szólva is átláthatatlan, illikvid (a forgalom esetleges) és ráadásul könnyen manipulálható is. A kitermelés zömét négy hatalmas cég uralja (DeBeers, Alrosa, Rio Tinto, BHP Billiton), a „gyémánttőzsde” pedig számítógépek és árkijelző táblák helyett inkább klubdélutánra hasonlít, ahol mindenki mindenkit ismer, és az üzletek szimpla kézfogással pecsételtetnek meg.

Eleve bajos tőzsdének nevezni ezt, a nagybani piac inkább jó kifejezés. A gyémánt ugyanis a többi tőzsdeterméktől eltérően, de az ingatlanhoz hasonlóan mindig egyedi, lényegében nem létezik teljesen egyforma közöttük - így a valós értékét legfeljebb szakértő tudja megállapítani, egy egyszerű kisbefektető biztosan nem. A kérdést pár éve már körüljártuk, cikkünk most is aktuális >>

Aki tehát szerelemből vásárolna, vagy esetleg saját magát lepné meg egy szép brilliáns ékszerrel, az örülhet igazán ennek a hírnek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG