1p
Csaknem kétezren tesztelik az új fizetési módszert, amelyhez már sem készpénz, sem bankkártya nem kell. Fizethet mobiltárcával, amihez csak egy okostelefon kell.
Az NFC-technológiáról és a mobilfizetésről bővebben olvashat korábbi cikkünkben.

Szakértők szerint nemsokára egyáltalán nem lesz szükségünk tömött pénztárcára: az okostelefonoknak és az NFC (Near Field Communication), azaz az érintés nélküli technológia térnyerésének köszönhetően mobilunkon intézhetjük hétköznapi pénzügyeinket, a hűségpontok és kuponok beváltását, a közlekedési- és belépőjegyek érvényesítését - állítja a Magyar Mobiltárca Szövetség. Közleményük szerint az érintés nélküli fizetést mostantól csaknem 2 ezren próbálhatják ki az NFC-technológián  alapuló új fizetési megoldás, a Mobiltárca piaci bevezetése előtti teszt során.

A Mobiltárca egy olyan alkalmazás, amely képes egy helyre gyűjteni a jelenleg pénztárcánkban hordott plasztikkártyákat, és virtuális formában megjeleníti azokat az okostelefonunkon. A projekt a Magyar Mobiltárca Szövetség koordinálásával, a magyar piac legfontosabb szereplőinek összefogásával valósul meg. A kezdeményezésben mindhárom mobilszolgáltató – a Magyar Telekom, a Vodafone Magyarország és a Telenor Magyarország –, az egyik legnagyobb hazai pénzügyi szolgáltató – az OTP Bank –, a MasterCard kártyatársaság és a SuperShop hűségprogram vesz részt.

Finomhangolnák a rendszert

A mostani tesztnek az a célja, hogy a felhasználói tapasztalatok alapján tökéletesítsék a szolgáltatást. A féléves tesztidőszak alatt a felhasználók kipróbálhatják a mobiltelefonjukon az egy érintéssel történő fizetést, valamint a hűségpontok gyűjtését és beváltását. A kiválasztott jelentkezők számára a mobilszolgáltatók a SIM-kártyákat díjmentesen, a szükséges NFC-s okostelefont pedig a tesztidőszakra szintén díjmentesen, vagy különlegesen kedvező ajánlat keretében biztosítják.

Üzletláncok is csatlakoztak a teszthez

Az okostelefonnal végrehajtott NFC-s vásárlások mögött az OTP Bank által kibocsátott MasterCard Mobil PayPas típusú betéti kártya áll, amelyet a MasterCard PayPass és Maestro PayPass logóval ellátott elfogadóhelyeken lehet használni. A bankkártyák megszemélyesítése mobilhálózaton keresztül valósul meg. Hűségpontok gyűjtésére és beváltására a SuperShop mobil NFC típusú hűségkártyáját használhatják a SuperShop tesztelésbe bevont partnereinél: a SPAR-csoport és az OBI üzleteiben.    

A fizetés és a pontgyűjtés egyszerű, kényelmes és biztonságos: elegendő a mobilt a terminálhoz érinteni, így a tranzakció egy mozdulattal elvégezhető. Az okostelefonok segítségével a felhasználók azonnal visszajelzést kapnak tranzakcióikról, és ezeket bármikor vissza is kereshetik. A MobilTárca és az NFC technológia egyszerűsíti a napi pénzügyek intézését, hiszen kiváltja a készpénzes fizetést, és mivel a plasztikkártyák a mobiltelefonba költöznek, jelentősen egyszerűsíti és kényelmesebbé teszi a bankkártyás fizetéseket, hűségkártyák használatát. Nagy előnye továbbá, hogy bármikor kéznél van: kutatások szerint mobiltelefonunkat sokkal ritkábban hagyjuk otthon, mint pénztárcánkat.

A közlemény szerint a hazai piacon egyre több az okostelefon, és a készülékek egyre nagyobb hányada képes az érintés nélküli technológia alkalmazására. Az NFC a jövőben olyan alapfunkcióvá válik a telefonokban, mint a mobilinternet-elérés vagy a kamera. Az NFC-technológián alapuló fizetés egyre több elfogadóhelyen lehetséges: az MNB 2012. év végi statisztikája szerint Magyarországon közel 17 ezer terminál képes PayPass típusú, egy érintéssel működő fizetésre.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG