3p

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ne mindenki az utolsó pillanatra hagyja a húsvéti nagybevásárlást!

Vámos György az MTI-nek kifejtette: 2019-ben a húsvéti költések hatására 50-60 milliárd forinttal ugrott meg az élelmiszerboltok forgalma a január-februárihoz képest, ilyen nagy kiugrás tavaly sem volt, és most sem várható. Érezhetően megfontoltabban vásárolnak a fogyasztók, beszereznek hagyományos húsvéti termékeket, de nem annyit, mint az előző években, mert a járvány miatt kevesebb családi, baráti összejövetelt terveznek.

Az élelmiszerek forgalma kiegyensúlyozottabb; az iparcikkek, ajándékok esetében a boltok zárva tartása is korlátozza a vásárlásokat, és ezt a webáruházak csak részben tudják pótolni. Vámos György felhívta a figyelmet arra, hogy a háromnapos zárva tartás miatt közvetlenül az ünnep előtti napokban tömeg lehet az áruházakban, amit fontos lenne elkerülni, lehetőség szerint nem kellene az utolsó percre hagyni a bevásárlásokat.

(Fotó: Pixabay)
(Fotó: Pixabay)

Spar a forgalom jelentős bővülésére számít húsvétkor. A vevők a járvány kialakulása óta kevesebbszer, de alkalmanként jóval többet vásárolnak, az áruházlánc várakozása szerint az ünnepi beszerzések során kiemelkedően megnőhet a vásárlások értéke - közölték az MTI megkeresésére.

Mint jelezték, a nagypéntek előtti nap és a húsvét előtti szombat kiemelkedő forgalmat jelent, mert legalább az egyik napon szinte mindenki elmegy vásárolni. Erős a kereslet a Spar üzleteiben a sonkák, füstölt termékek, kalácsok és bejglik, sütési alapanyagok, desszertek, édességek, illetve a tojás iránt.

A Lidl szintén élénk forgalomra számít. Az áruházlánc tájékoztatása szerint a héten várhatóan már szerdán megélénkül a kereslet, csütörtökön és szombaton pedig erősebb lesz a forgalom a megszokottnál.

A vásárlók elsősorban a különböző húsvéti sonkákat, a tojást, valamint a húsvéti édességeket keresik, a vállalat az előzetes kalkulációk alapján idén a sonkáknál 10 százalékkal nagyobb forgalomra számít a tavalyi húsvéti időszakhoz képest. A Lidl is tapasztalta a vásárlói szokások változását, a vevők ritkábban, de nagyobb értékben vásárolnak.

Az Auchan az elmúlt hetek, illetve napok alapján kiegyensúlyozott forgalmat vár, zsúfoltságra nem számítanak, mert áruházaik nagy alapterületűek; a legerősebb nap a csütörtök lehet. A hagyományos húsvéti termékeket most is keresik a vevők, az Auchan az alkohol kivételével minden kategóriánál növekedést tapasztal az előző évhez képest. Népszerűek a sonkák, a csokoládék, a kalácsok, a nem-élelmiszer termékeknél pedig nagyobb bővülést látnak a tavalyihoz képest.

Tesco tájékoztatása szerint hétről-hétre nő a kereslet az ünnepi hozzávalók iránt. A tavaly húsvéti és karácsonyi tendenciák alapján ugyanakkor úgy látják, hogy a járványhelyzet ellenére most is az ünnepet megelőző pár napban lesz a legnagyobb a forgalom, főként, mert a húsvéti menühöz sok frissáru tartozik.

Változatlanul a legkeresettebb a húsvéti időszakban a tojás, a sonka, a torma, a hónaposretek, a kalácsok, az édességek. Tojásból a húsvét előtti hónapban az éves mennyiség valamivel több mint 10 százalékát értékesítik, kétszer annyi tojás fogy ilyenkor, mint egy átlagos héten. A húsvétkor értékesített édességek a teljes éves édességforgalom 20 százalékát teszik ki. A Tesco a járvány miatti megváltozott vásárlói szokások között említette, hogy sokkal népszerűbbek lettek az előre csomagolt termékek, illetve a nagyobb kiszerelések.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG