A növekedést az újautó-eladások és a használtautó-import kedvező alakulása segítette 2014-ben. Az áraknak a szinte nem is létező inflációt jóval meghaladó növekedése pedig elsősorban a romló forintárfolyamnak, illetve a 2014 elejétől a használtautó-behozatalra is kiterjesztett vagyonszerzési illetéknek tulajdonítható - írja a közlemény.
Még mindig ezek a legnépszerűbbek
A legnagyobb mértékben, közel 15 százalékkal az alsó középkategóriába tartozó autók átlagára nőtt, de a felső középkategóriás használt járműveket is átlagosan 8 százalékkal drágábban lehet megkapni, mint egy éve.
Az itthon értékesített használt autók fele öt márka valamelyikét képviseli: 14 százalékkal továbbra is az Opel vezet, a második legjobban forgó márka a Suzuki, tíz százalékos részesedéssel. Ezeket sorrendben a Volkswagen, a Ford és a Renault követi, a rangsor jól tükrözi a hazai személyautó-állomány összetételét is.
A közlemény szerint az elkelt használt személygépkocsik összértékének változását jelző használt autó index a tavalyi utolsó negyedévben 134,4 százalékra emelkedett.
Az index meggyőző mértékben maga mögött hagyta azt a sávot, amelyből a válság kezdete óta évekig nem tudott kitörni - emelte ki Fodor László, az oldal marketingvezetője, hozzátéve, hogy mostanra már több mint harmadával nagyobb összértékben cserélnek gazdát a használt autók a magyar piacon, mint 2009 elején.