A Metropolisok indulásra készek - közölte Deák László.
A 4-es vonal metróinak prototípusa 15 ezer kilométert futott tesztüzemben ahhoz, hogy megkapja a típusengedélyt, utána minden szerelvény ezer kilométert teljesített az üzemeltetési engedély megszerzéséhez. Az úgynevezett sötétüzemi próbák során a teljes M4 rendszer teljesített egy 225 ezer kilométeres tesztet biztonságkritikus hibák nélkül.
Egy darabig még lesz vezetőfülke
A 2-es vonalon is Metropolisok közlekednek - a 4-es vonal szerelvényei annyiban különböznek tőlük, hogy nem öt, hanem négy kocsiból állnak, de az igazi újdonság az lesz, hogy a szerelvényeket automatika irányítja. Azért, hogy az utasok ezt megszokják, az első évben még lesz a kocsiban vezetőfülke és abban vonatfelügyelő; a fülkét 2015 tavaszán tervezik kiszerelni, akkortól menet közben az utasok is élvezhetik majd azt a látványt, amit korábban csak a metróvezetők láthattak - mondta Deák László a Napi Gazdaságnak.
Az Index információi szerint a várható pénteki átadás után két napig – bemutató jelleggel – ingyen közlekedik a 4-es metró.