3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Ericsson Media Vision 2020 tanulmánya szerint hat év múlva 9 milliárdra fog emelkedni a Föld lakossága. Ez több mint 8 milliárd mobil szélessávú előfizetést és 1,5 milliárd digitális televíziózási lehetőséggel rendelkező háztartást jelenhet majd. Ekkorra az analóg televíziózás szinte már a múlté lesz. A hálózatba kapcsolt társadalom több mint 50 milliárd csatlakoztatott eszközt jelent majd, amelyből 15 milliárd képes lesz videószolgáltatások használatára is.
A Media Vision 2020 projekt több mint hat hónapos kutatás, és több száz, az Ericsson globális szervezetéhez tartozó munkatárs munkájának eredménye. A végeredmény statisztikai adatokat, részletes felméréseket, valamint iparági szereplőkkel és fogyasztókkal folytatott személyes, illetve fókuszcsoportos, interjúkat tartalmaz.

A kutatás olyan trendeket határoz meg, amelyek megvalósulása az egyes térségek infrastruktúrájától és gazdasági fejlettségétől függően eltérő lesz. A fejlett piacokra az Ericsson szerint 2020-ban az lesz jellemző, a következőket jósolják:

 


1. Valóra válik a hálózatba kapcsolt társadalom: 15 milliárd, videoszolgáltatások használatára alkalmas eszköz csatlakozik majd a szélessávú hálózathoz. Ez a televíziózás élményét is átalakítja. A mobil szélessáv minden térségben elengedhetetlen, a feltörekvő piacokon pedig alapvető fontosságú.

2. Abból a szempontból is megváltozik majd a fogyasztói hozzáállás, hogy mikor nézzük az adott műsort: az élőben, illetve a műsoridőben történő megtekintés egyre ritkább lesz, sőt a felmérés szerint az igény szerinti szolgáltatások aránya kiegyenlítődik az élő szolgáltatásokéval. A szélessávú hozzáférés felgyorsítja a fogyasztói szokások már folyamatban lévő eltolódását az igény szerinti tartalom-hozzáférés felé, amely 2020-ra már a fogyasztás 50 százalékát teheti ki.

3. Továbbra is a tartalom- és szolgáltatáscsomagokban rejlik a legnagyobb lehetőség. A fogyasztók számára érték az egyszerűség: szívesen veszik, ha egyetlen számlát kapnak az összes szolgáltatásról. A szélessáv iránti alapvető igény azonban lehetővé teszi az ajánlatok megkülönböztethetőségét a szélessávú hozzáféréstől és tartalomtól függően.

4. Az új belépők új befektetéseket jelentenek: a mobil szélessáv kapacitásának és elterjedésének növekedése, illetve a minden eddiginél több csatlakoztatott eszköz eredményeképpen bármely nagykapacitású eszköz prémium minőségű „TV-aggregátorrá” válhat.

5. A piaci bevételek 750 milliárd dollárra nőnek – a 2013-ban elért 530 milliárd dolláros értékről. A bevételek eloszlása azonban eltolódik a tartalomtulajdonosok, műsorszóró vállalkozások, televízió-szolgáltatók és hálózatüzemeltetők felé, elsősorban azért, mert a márkák egyre fontosabbnak tartják a hirdetési tevékenységet.

6. OTT tartalom szállítás mindenkinek: az OTT (over-the-top) tartalom az utóbbi években jelent meg és azt jelenti, hogy a tartalomszolgáltató egy független hálózaton  - leggyakrabban az interneten - terjeszti a műsort.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Árat csökkentett a Penny tulajdonosa az egyik kedvenc piacán
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 24. 19:44
A kelet- és közép-európai országok kiskereskedelmének sokszínűségére példa, hogy a Magyarországon a Pennyvel jelen lévő német REWE Group Bulgáriában a Billa áruházakkal szerzett nagy piaci részesedést.
Vásárló Kedves Temu, kérlek, menj innen!
Buksza blog | 2024. november 24. 14:31
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül. 
Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Tanácsok az ajándék kiválasztásához legénybúcsúra
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 18:15
A legénybúcsús ajándék kiválasztása nem egyszerű feladat, sok-sok szempontot figyelembe kell venni a pénzügyek mellett. A cikkben ezeket vesszük sorra, a tanácsokkal igyekszünk megkönnyíteni a döntést.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Honnan szerezhetünk be könyveket jó áron?
Márkázott tartalom | 2024. november 17. 18:19
Az ünnepek közeledtével is sokszor felmerül a kérdés: hol találunk olyan ajándékot, amely nem viseli meg nagyon a pénztárcánkat? Azok, akik könyvvel szeretnék meglepni az ismerőseiket, még nagyobb dilemmában vannak, hiszen ezek a termékek nem igazán olcsók.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG