2p
2016-hoz képest nőtt decemberben az eltöltött vendégéjszakák száma, igaz nem sokkal.

2017 decemberében a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma 6,7 százalékkal nőtt, a szálláshelyek összes bruttó árbevétele 16 százalékkal emelkedett 2016-hoz képest.

Decemberben az előző év azonos hónapjához képest a külföldi vendégek száma 6,6, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 6,0 százalékkal emelkedett, és elérte a 945 ezret. A vendégéjszakában mért forgalom mindegyik szállástípusban jelentősen nőtt. A vendégéjszakák 92 százalékát realizáló szállodákban 5,5 százalékos volt a növekedés mértéke. A külföldi vendégéjszakák száma a Közép- és Nyugat-Dunántúl kivételével valamennyi turisztikai régióban nőtt – közölte a KSH a Privátbankárral.

A belföldi vendégek száma 9,1, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 8,8 százalékkal bővült, és meghaladta a 929 ezret. A vendégéjszakában mért forgalom mindegyik szállástípusban emelkedett. A vendégéjszakák száma Dél-Dunántúl kivételével mindegyik turisztikai régióban nőtt, különböző mértékben. A szállodák szobakihasználtsága 2,5 százalékponttal, 51,9 százalékra nőtt.

Az összes bruttó árbevétel 14 százalékkal (36 milliárd forintra), ezen belül a szállásdíjbevétel 13 százalékkal (20 milliárd forintra), a vendéglátás bevétele 9,9 százalékkal (8 milliárd forintra), az egyéb szolgáltatások bevétele 18 százalékkal (8 milliárd forintra) emelkedett folyó áron. A külföldi szállásdíjbevétel 12, a belföldi 14 százalékkal magasabb volt az előző év decemberinél.

Kik jöttek?

Osztrákok kevesebben érkeztek Magyarországra, mint 2016 decemberében, igaz a különbség mindössze 520 vendégéjszaka. Többen érkeztek németek is Magyarországra, egész pontosan 3638-al több estét töltöttek el nálunk, míg a legnagyobb számban az oroszok által itt töltött szállodai éjszakák száma emelkedett, mintegy 5473-al.

A legnagyobb arányban egyébként az izraeli turisták által itt töltött idő növekedett az országban, egy év alatt a vendégéjszakáik 29 740-ről hirtelen 44 532-re ugrott, ez közel 50 százalékos növekedést jelent. Ennél kiemelkedőbb növekedést egyedül az izlandiak produkáltak, ugyanis több mint 270 százalékkal nőtt az onnan érkező turisták által eltöltött vendégéjszakák száma: igaz ez még mindig csak 1108-at jelent.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG