BUX
35 766.59
+0.96%
+339.00
OTP
10 550.00
+2.03%
+210.00
MOL
1 800.00
+0.39%
+7.00
RICHTER
7 080.00
+0.35%
+25.00
MTELEKOM
379.00
+0.40%
+1.00
 
TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
2020. augusztus 1. 11:44

A GKI Digital mérései szerint a koronavírus okozta járványhelyzet miatt március közepe és április vége között több mint 50 ezer új vásárló jelent meg a magyar online kiskereskedelmi piacon, így az aktív online vásárló felnőtt lakosság száma elérte a 3,35 millió főt. De nem csak a digitális világhoz köthető vállalatok tudtak nőni a vírusválság idején.

A cikk a Piac & Profit magazin június-júliusi számában jelent meg. 

A következő lapszám augusztus 26-án jelenik meg. Keresse az Inmedio és Relay újságárusoknál, vagy fizessen elő a magazinra. Megrendelését itt adhatja le>>>

(Fotó: Pexels) (Fotó: Pexels)

Az ételkiszállítással foglalkozó Woltnál március közepe óta nemcsak folyamatosan növekedtek, hanem jelentősen át is alakultak a megrendelések. A kormány intézkedései, első körben a veszélyhelyzet, majd a kijárási korlátozás bejelentése voltak olyan mérföldkövek, amelyek nagyban befolyásolták a rendelésszámok alakulását – közölte megkeresésünkre a cég. A magyar piacon 2018 óta jelen lévő vállalat március közepe óta két új régióban, Újpesten és Dél-Pesten is szolgáltat, meghosszabbították a nyitvatartásukat – már reggel 9-től lehet rendelni –, és bővítették a kínálatukat: az éttermi ételek mellett élelmiszerüzletek termékeit is házhoz viszik.

Családok rendelnek együtt nagyobb mennyiséget

Az átlagos rendelési érték és a kosárba helyezett tételek száma egyaránt megnőtt, ami a Wolt tapasztalatai szerint annak tudható be, hogy míg eddig ebédidőben jellemzően az irodákban dolgozók rendeltek egy főnek, most otthonra párok, családok rendelnek együtt nagyobb mennyiséget. A bővülő forgalom miatt több alkalmazottal dolgoznak. Bővítették az éttermekkel foglalkozó értékesítői csapatot, több ügyfélszolgálatosra van szükség, és a futár partnerek száma is jelentősen növekedett. Emellett az elmúlt időszakban olyan éttermek is tömegesen csatlakoztak a Wolthoz, és kezdték el a házhoz szállítást, amelyek korábban nem szerettek volna ezzel foglalkozni, és kapacitáshiány miatt olyan felhasználók is rendelni kezdtek, akiknek ez korábban nem volt szokásuk. A két faktor együtt a piac jelentős növekedését hozta a meglévő szereplők számára, és az új belépőknek is.

De nem csak az ételkiszállítás ugrott meg. Egyes áprilisi napokon az Express One futárszolgálatnál a karácsonyi csúcsidőszakot is meghaladta a kikézbesített küldemények száma, a hónap során összességében 64 százalékkal nőtt a házhoz szállítás a tavalyi év azonos időszakához képest, míg az üzleti megrendelőtől közvetlenül a vásárlónak kézbesített küldemények száma 90 százalékkal emelkedett.

A veszélyhelyzet idején mennyiségi korlátozás

A Tescónál is arról számoltak be, hogy jelentősen megnőtt az érdeklődés az online bevásárlás szolgáltatásuk iránt. Míg a karácsonyt megelőző decemberi időszakban a felfutás egyenletesnek mondható, és nagyjából két hétig tart, addig a mostani helyzetben már több mint két hónapja tapasztalják a megemelkedett érdeklődést.

Alapvetően a tartós élelmiszerek iránt a legnagyobb a kereslet, de a legnépszerűbb termékek köre – ásványvíz, babaápolási cikkek, nagybevásárlás elemei – nem változott. Annak érdekében, hogy a lehető legtöbb vásárló vehesse igénybe szolgáltatásukat, a veszélyhelyzet idején mennyiségi korlátozást vezettek be: egy vásárló egyszerre maximum 80 kilogramm árut rendelhetett, emellett bizonyos kategóriákban korlátozták a megvásárolható termékek maximális számát is. Mindezek mellett a valaha volt leggyorsabb toborzási kampányukat indították el a kialakult helyzetre való tekintettel. Jelenleg több mint 200 új, határozott idős szerződéssel rendelkező munkatárs segíti az online bevásárlók kiszolgálását.

Otthoni barkács és operatív törzs

A járvány alatt fellendült a barkácsolási és kertszépítési kedv is. A Praktiker közlése szerint jelentős volt a forgalomnövekedés a festékek, lazúrok terén, de akadtak olyan árucsoportok is, amelyeknél megduplázódott a forgalom a tavalyi évhez képest. Azaz a vásárlók egy része a kényszerpihenőt különböző kerti munkálatokkal, illetve lakásfelújítással, javításokkal, állagmegóvással töltötte. A barkácsáruháznál az online rendelések száma is nőtt a tavalyi évhez képest, különösen a kis csomagos rendeléseké.

És bár a Vodafone Magyarország igazgatóságának alelnöke elmaradó bevételeket említett, a Telenor nagyjából 30 százalékos növekedést tapasztalt mind az adatforgalom, mind a hanghívások tekintetében. Utóbbi mögött elsősorban az átlagosnál hosszabb hívások álltak, míg a megnövekedett adatforgalom elsősorban azzal magyarázható, hogy sokkal nagyobb arányban néztek videós tartalmakat a szolgáltató ügyfelei. Érdekesség, hogy például a kormányzati operatív törzs online sajtótájékoztatói alatt is érezhetően nőtt a forgalom. A szolgáltató a hálózat finomhangolása mellett ajándék-, illetve kedvezményes adatcsomagot adott a felhasználóknak.

A Magyar Telekom válaszában azt közölte, hogy a megnövekedett távmunkaigény, illetve az internetes, valamint a tv-s platformokon beinduló távoktatás nagyban befolyásolta a megszokott hálózati terhelést. A szolgáltató az elmúlt két hónapban egyrészről jelentős adatforgalom-növekedést tapasztalt, másrészről megnövekedett az igény a digitális szolgáltatások igénybevételére, és olyan eszközök, mint például laptopok, tabletek, webkamerák, mikrofonos fejhallgatók iránt. A Telekom több kedvezménnyel is készült a járvány időszakára, például az extra mobiladat mellett a 65 éven felüliek májusban ingyen telefonálhattak, míg a háziorvosok 1000 mobilpercet kaptak.

A Budapesten informatikai képzéseket kínáló oktatási központot működtető, nemzetközi Wild Code School a válság elején átmeneti, közel 30 százalékos visszaesést tapasztalt forgalmában, ám ez néhány hét után fordult. A cégek által elküldött munkavállalók közül sokan az IT területére akarják átképezni magukat, így különösen népszerű a központ webfejlesztő képzése például.

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360 és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi törlesztőrészletekre számíthatsz, ha másfél millió forintra van szükséged:

Az Erste Bank személyi kölcsöne 32 229 forintos törlesztőrészlet mellett lehet a tiéd 60 hónapos futamidővel. A THM-plafon miatt ezt az összeget 2021. januártól kell fizetni, év végéig 28 721 forint a havi törlesztőrészlet. A Cetelemnél az induló törlesztőrészlet 28 721 Ft, majd 2021. januártól 32 513 Ft, míg a Raiffeisen Banknál 28 410 forint a kezdő törlesztőrészlet, később pedig 35 631 Ft. Másfajta kölcsönt keresel? Ez a kalkulátor segíthet megtalálni azt a hitelt, amit keresel.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

A Privátbankár HITELES, MEGBÍZHATÓ és EGYEDI információkat kínál, most, a válság alatt és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes, világos és érthető elemzéseket, amelyek segítenek a gazdasági, befektetési döntések meghozatalában.


Vásárló Alaposan felpörgette az online gasztronómiát a járvány
Márkázott tartalom | 2020. július 30. 08:47
A koronavírus járvány eléggé átrajzolta a gasztronómiáról alkotott képünket, hiszen az éttermeknek be kellett zárniuk, és akik nem tudtak alkalmazkodni, vagy megoldani a házhoz szállítást, mint szolgáltatást, le kellett húzniuk a rolót. A NetPincér ebből a helyzetből nagyon sokat profitált, hiszen velük együttműködve tudott a legtöbb étterem azonnal kiépíteni egy ilyen rendszert. Ez érthető is, mivel nekik már kész hálózatuk volt weboldallal és mobilos applikációval, ráadásul futárt is tudtak biztosítani. 
Vásárló Csúnya ősz közeleg: tömeges boltbezárások lehetnek hazai plázákban
Mester Nándor | 2020. július 30. 06:10
Egyre nagyobb sebet ejtenek az utazási korlátozások, a súlyos áruellátási gondok és a gyenge hazai kereslet a fontosabb bevásárlóközpontok bérlőin. Megrendülhet több budapesti plaza bérlői állománya, ha nem áll helyre a forgalmuk az ősz kezdetére. Az üzemeltetők adtak némi kedvezményt az üzleteknek, de a jelek szerint ez nem elég, hónapokon belül akár több bolt is bezárhat. 
Vásárló Hatalmas növekedési potenciál az online kereskedelemben
Márkázott tartalom | 2020. július 29. 10:54
A hazai e-kereskedelem gyors növekedésre volt képes az elmúlt években, a koronavírus-járvány pedig további bővülést tett lehetővé a szektor számára. De mit mutatnak a számok valójában? Sikertörténet vagy rosszul értelmezett statisztika?
Vásárló Romantikus pihenésre vágyik a kedvesével? Ezeket érdemes szem előtt tartania
Márkázott tartalom | 2020. július 21. 09:50
Egy romantikusan eltöltött hétvége nem csupán a kedvünkre, hanem a kapcsolatunkra szintén jó hatással lehet. Bár megvan a maga romantikája a spontán hétvégéknek is, azonban ha valóban viszonylag problémamentes és tökéletes nyugalomban szeretné eltölteni az időt a kedvesével, akkor érdemes indulás előtt legalább néhány nappal megszervezni a programot.  
Vásárló A tömegközlekedését üzemeltető céget keres egy magyar város
Privátbankár.hu | 2020. július 17. 08:21
A kormányzati Hivatalos Értesítőből derül ki az, hogy Nagykanizsa tömegközlekedésének biztosítására pályázatot ír ki a városvezetés.
Vásárló Édeshármas, avagy a mindenkit megmozgató tilalom
Márkázott tartalom | 2020. július 16. 08:51
A te partnered is bedobta már, hogy milyen izgalmas és újszerű lenne, ha kipróbálnátok hármasban? Lehet, hogy már egy ideje érlelitek a gondolatot, de nem jutottatok dűlőre, hogy férfi vagy nő legyen-e a harmadik? Maradjatok velünk, ez a cikk nektek szól!
Vásárló Kétszer annyiba kerül az alma, mint tavaly - a nyugdíjasoknak jobban fáj az élelmiszerár-emelés
Privátbankár.hu | 2020. július 10. 14:47
Az ATV Start című műsorának vendége volt kedden munkatársunk. Gáspár András a Privátbankár Árkosár-felmérésének legfrissebb eredményeiről illetve az élelmiszerárak emelkedésének hátteréről beszélt.
Vásárló A vizuális memória fejlesztésének fontossága iskolába lépés előtt
Márkázott tartalom | 2020. július 8. 10:12
Ha gyermeked az iskolakezdés küszöbén áll, akkor mindenképp érdemes nagy hangsúlyt fektetni a vizuális memóriájának a fejlesztésére. Mai cikkünkben megtudhatod, hogy miért is olyan fontos ez, illetve néhány játékos ötlettel is szolgálunk.
Vásárló Dinnyére sört? Megint történelmi csúcsra drágult a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2020. július 7. 18:39
A koronavírus-járvány első hullámának lecsengésével párhuzamosan az élelmiszerárak tovább nőttek: 1 százalékkal drágább a bevásárlás májushoz képest Árkosár-felmérésünk szerint. Az éves drágulás ennél jóval több, 5 százalék fölé ugrott júliusban. Közel 22 ezer forintra lesz szükségünk ahhoz, hogy letudjunk egy átlagos nagybevásárlást. Megnéztük, hol és mennyibe kerülnek a nyár klasszikus hűsítői.  
Vásárló Praktikus nászajándékötletek
Márkázott tartalom | 2020. július 7. 10:50
Nincs is szebb, mint amikor két fiatal örökre összeköti az életét. Ekkor minden családtag, barát és ismerős együtt sír örömében, és tulajdonképpen mi is átéljük a boldogságukat. Ha voltál már esküvőn, tudod, miről beszélek, valamint azzal is tisztában vagy, milyen sokat jelentenek ilyenkor a különleges ajándékok. Most néhány fergeteges nászajándékötlettel találkozhatsz!
hírlevél