3p

Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.

Sajátos reklámmal hívja fel a figyelmet az Ikea a londoni Oxford Circuson nyíló, új, úgynevezett pop-up boltjára.November végétől az új bolt kirakatában Hus of Frakta néven egy bemutató várja a járókelőket. A jellegzetes kék bevásárlószatyor anyagából készült egyszerű dekoráció jelzi a londoniaknak, hogy itt 2025 tavaszától boltot nyit a svéd bútoráruházlánc.

A háromemeletes áruházat eredetileg már 2024 őszén át akarták adni, de a kiszemelt épület felújításának
elhúzódása miatt ez a jövő év tavaszára tolódott a brit kiskereskedelmi szakportál, a Retail Gazette szerint.  A bolt alapterülete 7600 négyzetméter. Összehasonlításul: a legnagyobb magyarországi Ikea-áruház, a Soroksáron található egység összesen 34 ezer négyzetméteres,

Rendhagyó londoni boltnyitás az Ikeától
Rendhagyó londoni boltnyitás az Ikeától
Fotó: Ikea

A cég vezetői nem akarnak hibázni Londonban, miután az új bolt a brit főváros központjában olyan helyen van, amivel igencsak magára vonja a vásárlók figyelmét. Az ilyenkor szokásos propagandaszöveg szerint a Frakta szatyor megtestesíti az Ikea vállalati filozófiáját, miszerint ötvözik az örök divatot és a „demokratikus tervezést”. A kirakati bemutató november utolsó napjaitól kezdve 2025 márciusáig igyekszik növelni a felhajtást az új Ikea-áruház körül.

A legkelendőbb – 71 liter űrtatalmú – Frakta táskáért 75 pennyt, átszámolva 370 forint kell fizetni. Ugyanez a magyar boltokban majdnem 300 forint. (A legkisebb – 36 literes – Frakta 250 forint, a kiskopcsira szerelhető változat majdnem 1000 forint, a szatyorcsaládhoz tartozó hűtőtáska pedig közel 1200 forint. 

A Fraktát eredetileg három évtizeddel ezelőtt tervezték meg abból a célból, hogy az Ikeában vásárolt termékeket hazavihesse a vevő. A kék szatyor azonban önálló életre kelt, kulturális ikonná vált, miután az emberek a strandszatyortól kezdve a költözések nélkülözhetetlen segédeszközéig sok mindenre használják.

Matt Gould, az új bolt főnöke úgy véli, hogy nem találhattak volna jobb szimbólumot a Fraktánál arra, hogy megmutassák elkötelezettségüket a fogyasztók igényeinek kiszolgálása mellett. A kék táskák, amelyeknek számos változata van, megtalálhatók minden háztartásban, így garantált, hogy az anyagukból készült dekoráció magára vonja az emberek figyelmét, és meghozza a kedvüket a vásárlásra.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG