3p

Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.

Sajátos reklámmal hívja fel a figyelmet az Ikea a londoni Oxford Circuson nyíló, új, úgynevezett pop-up boltjára.November végétől az új bolt kirakatában Hus of Frakta néven egy bemutató várja a járókelőket. A jellegzetes kék bevásárlószatyor anyagából készült egyszerű dekoráció jelzi a londoniaknak, hogy itt 2025 tavaszától boltot nyit a svéd bútoráruházlánc.

A háromemeletes áruházat eredetileg már 2024 őszén át akarták adni, de a kiszemelt épület felújításának
elhúzódása miatt ez a jövő év tavaszára tolódott a brit kiskereskedelmi szakportál, a Retail Gazette szerint.  A bolt alapterülete 7600 négyzetméter. Összehasonlításul: a legnagyobb magyarországi Ikea-áruház, a Soroksáron található egység összesen 34 ezer négyzetméteres,

Rendhagyó londoni boltnyitás az Ikeától
Rendhagyó londoni boltnyitás az Ikeától
Fotó: Ikea

A cég vezetői nem akarnak hibázni Londonban, miután az új bolt a brit főváros központjában olyan helyen van, amivel igencsak magára vonja a vásárlók figyelmét. Az ilyenkor szokásos propagandaszöveg szerint a Frakta szatyor megtestesíti az Ikea vállalati filozófiáját, miszerint ötvözik az örök divatot és a „demokratikus tervezést”. A kirakati bemutató november utolsó napjaitól kezdve 2025 márciusáig igyekszik növelni a felhajtást az új Ikea-áruház körül.

A legkelendőbb – 71 liter űrtatalmú – Frakta táskáért 75 pennyt, átszámolva 370 forint kell fizetni. Ugyanez a magyar boltokban majdnem 300 forint. (A legkisebb – 36 literes – Frakta 250 forint, a kiskopcsira szerelhető változat majdnem 1000 forint, a szatyorcsaládhoz tartozó hűtőtáska pedig közel 1200 forint. 

A Fraktát eredetileg három évtizeddel ezelőtt tervezték meg abból a célból, hogy az Ikeában vásárolt termékeket hazavihesse a vevő. A kék szatyor azonban önálló életre kelt, kulturális ikonná vált, miután az emberek a strandszatyortól kezdve a költözések nélkülözhetetlen segédeszközéig sok mindenre használják.

Matt Gould, az új bolt főnöke úgy véli, hogy nem találhattak volna jobb szimbólumot a Fraktánál arra, hogy megmutassák elkötelezettségüket a fogyasztók igényeinek kiszolgálása mellett. A kék táskák, amelyeknek számos változata van, megtalálhatók minden háztartásban, így garantált, hogy az anyagukból készült dekoráció magára vonja az emberek figyelmét, és meghozza a kedvüket a vásárlásra.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG