3p

Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.

Sajátos reklámmal hívja fel a figyelmet az Ikea a londoni Oxford Circuson nyíló, új, úgynevezett pop-up boltjára.November végétől az új bolt kirakatában Hus of Frakta néven egy bemutató várja a járókelőket. A jellegzetes kék bevásárlószatyor anyagából készült egyszerű dekoráció jelzi a londoniaknak, hogy itt 2025 tavaszától boltot nyit a svéd bútoráruházlánc.

A háromemeletes áruházat eredetileg már 2024 őszén át akarták adni, de a kiszemelt épület felújításának
elhúzódása miatt ez a jövő év tavaszára tolódott a brit kiskereskedelmi szakportál, a Retail Gazette szerint.  A bolt alapterülete 7600 négyzetméter. Összehasonlításul: a legnagyobb magyarországi Ikea-áruház, a Soroksáron található egység összesen 34 ezer négyzetméteres,

Rendhagyó londoni boltnyitás az Ikeától
Rendhagyó londoni boltnyitás az Ikeától
Fotó: Ikea

A cég vezetői nem akarnak hibázni Londonban, miután az új bolt a brit főváros központjában olyan helyen van, amivel igencsak magára vonja a vásárlók figyelmét. Az ilyenkor szokásos propagandaszöveg szerint a Frakta szatyor megtestesíti az Ikea vállalati filozófiáját, miszerint ötvözik az örök divatot és a „demokratikus tervezést”. A kirakati bemutató november utolsó napjaitól kezdve 2025 márciusáig igyekszik növelni a felhajtást az új Ikea-áruház körül.

A legkelendőbb – 71 liter űrtatalmú – Frakta táskáért 75 pennyt, átszámolva 370 forint kell fizetni. Ugyanez a magyar boltokban majdnem 300 forint. (A legkisebb – 36 literes – Frakta 250 forint, a kiskopcsira szerelhető változat majdnem 1000 forint, a szatyorcsaládhoz tartozó hűtőtáska pedig közel 1200 forint. 

A Fraktát eredetileg három évtizeddel ezelőtt tervezték meg abból a célból, hogy az Ikeában vásárolt termékeket hazavihesse a vevő. A kék szatyor azonban önálló életre kelt, kulturális ikonná vált, miután az emberek a strandszatyortól kezdve a költözések nélkülözhetetlen segédeszközéig sok mindenre használják.

Matt Gould, az új bolt főnöke úgy véli, hogy nem találhattak volna jobb szimbólumot a Fraktánál arra, hogy megmutassák elkötelezettségüket a fogyasztók igényeinek kiszolgálása mellett. A kék táskák, amelyeknek számos változata van, megtalálhatók minden háztartásban, így garantált, hogy az anyagukból készült dekoráció magára vonja az emberek figyelmét, és meghozza a kedvüket a vásárlásra.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új címke került a régi élelmiszerekre, amitől „egészségesebbek lettek”
Buksza blog | 2024. december 22. 17:09
A korábban mérgelődő élelmiszeripari vállalatok észrevették, hogy egyre többen kapnak súlycsökkentő gyógyszereket, ami magában hordoz egy jó lehetőséget.
Vásárló Luxuscikkek „bagóért”: megjelent a „lefelé eladás”
Buksza blog | 2024. december 22. 16:16
A luxustermékek egyik jellemzője volt, hogy a piacuk válságálló, érzéketlenek az általános kereslet hullámzására, ám ez sem látszik már örök igazságnak.
Vásárló Veszedelmes járvány jelent meg Magyarország határánál
Privátbankár.hu | 2024. december 22. 13:21
Szerbiában a magyar határ közelében ismét megjelent az afrikai sertéspestis, ami jelenős veszteséget okozhat a sertésállományban. A belgrádi kormány rendkívüli intézkedéseket vezetett be.
Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Ezért éri meg az állítható asztal beszerzése az irodába
Márkázott tartalom | 2024. december 16. 10:49
Minden döntés, ami magas beruházási költséget igényel, alapos megfontolás eredménye. Az üzleti környezetben ez már megszokott dolog, de elkerülhetetlen, hogy olyan környezetet alakítsunk ki magunk körül, ami az irodai munkavégzés fizikai terheit csökkentheti.
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG