Sajátos reklámmal hívja fel a figyelmet az Ikea a londoni Oxford Circuson nyíló, új, úgynevezett pop-up boltjára.November végétől az új bolt kirakatában Hus of Frakta néven egy bemutató várja a járókelőket. A jellegzetes kék bevásárlószatyor anyagából készült egyszerű dekoráció jelzi a londoniaknak, hogy itt 2025 tavaszától boltot nyit a svéd bútoráruházlánc.
A háromemeletes áruházat eredetileg már 2024 őszén át akarták adni, de a kiszemelt épület felújításának
elhúzódása miatt ez a jövő év tavaszára tolódott a brit kiskereskedelmi szakportál, a Retail Gazette szerint. A bolt alapterülete 7600 négyzetméter. Összehasonlításul: a legnagyobb magyarországi Ikea-áruház, a Soroksáron található egység összesen 34 ezer négyzetméteres,
A cég vezetői nem akarnak hibázni Londonban, miután az új bolt a brit főváros központjában olyan helyen van, amivel igencsak magára vonja a vásárlók figyelmét. Az ilyenkor szokásos propagandaszöveg szerint a Frakta szatyor megtestesíti az Ikea vállalati filozófiáját, miszerint ötvözik az örök divatot és a „demokratikus tervezést”. A kirakati bemutató november utolsó napjaitól kezdve 2025 márciusáig igyekszik növelni a felhajtást az új Ikea-áruház körül.
A legkelendőbb – 71 liter űrtatalmú – Frakta táskáért 75 pennyt, átszámolva 370 forint kell fizetni. Ugyanez a magyar boltokban majdnem 300 forint. (A legkisebb – 36 literes – Frakta 250 forint, a kiskopcsira szerelhető változat majdnem 1000 forint, a szatyorcsaládhoz tartozó hűtőtáska pedig közel 1200 forint.
A Fraktát eredetileg három évtizeddel ezelőtt tervezték meg abból a célból, hogy az Ikeában vásárolt termékeket hazavihesse a vevő. A kék szatyor azonban önálló életre kelt, kulturális ikonná vált, miután az emberek a strandszatyortól kezdve a költözések nélkülözhetetlen segédeszközéig sok mindenre használják.
Matt Gould, az új bolt főnöke úgy véli, hogy nem találhattak volna jobb szimbólumot a Fraktánál arra, hogy megmutassák elkötelezettségüket a fogyasztók igényeinek kiszolgálása mellett. A kék táskák, amelyeknek számos változata van, megtalálhatók minden háztartásban, így garantált, hogy az anyagukból készült dekoráció magára vonja az emberek figyelmét, és meghozza a kedvüket a vásárlásra.