A luxustermékek globális eladása az idén várhatóan 254-259 milliárd euró lesz, az eddig vártnál nagyobb mértékben, 2-4 százalékkal nő az idén, mivel az európai és kínai kiadásnövekedés ellensúlyozza az amerikai és délkelet-ázsiai keresletcsökkenést.
Tavaly a világ luxuscikkpiaca 249 milliárd euró volt. Az idei első negyedévben az ágazatban az eladások 4 százalékkal bővültek éves összevetésben – derül ki a Bain&Company tanácsadócég és az Altagamma közös tanulmányából.
A jelentés szerint a luxusipari eladások 7-9 százalékkal nőnek idén Európában, ahová fokozatosan visszatérnek a külföldi turisták. Európában a legnagyobb forgalomnövekedés a biztonságos célállomásnak tartott Spanyolországban lehet az idén, továbbá Nagy-Britanniában, a Brexit miatt gyengülő font hatására.
Kínában a luxustermékek idei forgalma várhatóan 6-8 százalékkal bővül. Az Egyesült Államok a luxustermékek tradicionálisan legnagyobb piaca a világon, itt az idén azonban várhatóan visszaesik a kereslet, részben a dollár erősödése miatt.