Ne hagyja, hogy eltereljék a figyelmét a reklámokról! |
Közeleg a világ legnézettebb sporteseménye, a Superbowl. Az amerikaifutball-bajnokság, az NFL döntőjét vasárnap (illetve magyar idő szerint hétfő hajnalban, 00:30-as kezdettel) játssza a New England Patriots és a Philadelphia Eagles.
Nem akármilyen reklámok jönnek 7,7 millió dollárért
Ez már az 52. Superbowl, és mivel az egész világon több mint százmillióan nézik élőben, nem csak a sportértéke magas: a félidei show is legalább akkora presztizzsel rendelkezik, mint maga a meccs, és a közvetítés során leadott reklámok is rendszerint világcsúcsot hoznak. Mivel egy 30 másodperces szpot átlagos költsége idén eléri a 7,7 millió dollárt (a tavalyi 5 milliót jelentősen meghaladva), idén sem sima mosópor-reklámokra vagy idegesítően affektáló gyerekekre kell számítanunk: ha egy cég egyszer kifizeti a gigantikus összeget a reklámhelyért, nem fog spórolni a reklám előállítási költségein sem.
Óriási kreatív csapatok dolgoznak azon, hogy minél emlékezetesebb 30 másodperceket alkossanak meg, a reklámokat nem ritkán világsztárokkal tűzdelik tele. Cserébe az elkészült reklámfilm garantáltan nem csak 30 másodpercig él majd a köztudatban: sokan jobban várják ezeket az alkotásokat, mint magát a meccset.
Kit érdekel a meccs, ha reklámokat is lehet nézni?
A digitális tévészolgáltatásokat kínáló TiVo most egy új szolgáltatással nekik akar kedveskedni. A társaság már kialakította azt a technológiát, amelynek segítségével a felvett műsorokban már egy gombnyomással átugorhatjuk a reklámblokkot - a Superbowl LII kedvéért azonban most csavarnak egyet a technológián, és azt is megoldják, hogy a meccset ugorhassák át a reklámrajongók. (Gyengébbek kedvéért: ez persze nem az élő adásnál működik majd, a sportjelenetek átugrása onnantól válik elérhetővé, hogy véget ért a közvetítés.) Persze amint vége a meccsnek, pár percen belül megjelennek majd a Youtube-on azok a lejátszási listák, amelyek szépen összerendezik majd a Superbowl alatt leadott reklámokat - a TiVo lépése mindenesetre szórakoztatóan formabontó, ügyes marketingtrükk.