3p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A leárazás időszakáról és a kiárusításra kínált termékekről, valamint az árengedmény mértékéről a kereskedő szabadon dönthet, de a leárazásnak is megvannak a szabályai, amivel a vásárlóknak is érdemes tisztában lenni.

Az egyes áruházak különböző időpontokban kezdik a nyári termékek leárazását: július eleje a kereskedelemben hagyományosan a nyári termékek kiárusításának kezdete, a vásár pedig eltart egészen augusztus végéig. A foci vb is rányomja bélyegét a nyári vásárra, hiszen a bajnokság után jóval olcsóbban lehet megvenni mindazt, amin a reklám a labdarúgás csúcstalálkozóját hirdeti - írja közleményben az .

Erre figyeljen az akcióknál

Nem téveszthető meg a vásárló azzal, hogy már a kiárusítás kezdetén nem kapható a meghirdetett termék. Amivel tehát becsalják a vásárlókat az üzletbe, annak kaphatónak is kell lenni akkor, amikor az akció elindul. Szabályellenes például úgy meghirdetni egy akciót, hogy az adott áru még meg sem érkezett.

Többféle feltüntetett ár esetében a vásárlónak a legkisebbet kell fizetnie! Előfordul, hogy a reklámújságban, a kirakatban, a polcon más árak szerepelnek, de ez szabálytalan és ilyen esetben érdemes a vásárlóknak kiállni az érdekükért. Érdemes tehát odafigyelni, hogy reklámújságban, a polcon és a nyugtán ugyanaz az ár van-e feltüntetve. 

Az „akciós árut nem cserélünk” felirat megtévesztő: a minőségi kifogás ugyanis nem utasítható el a leárazás miatt, kivéve akkor, ha az árengedmény oka minőségi hiba. Emiatt később már valóban nem lehet panaszt tenni.
A legnagyobb szelete a nyári vásárnak a ruházati termékek köre. 2014-ben kedvezőbb a ruházati piac helyzete, mivel a KSH adatai szerint alaposan megugrott a vásárlások értéke.

A ruhák kapósak ilyenkor


A ruházati termékek vásárlásának értéke a szakáruházakban 2013-ban 423 milliárd forint volt, amely már ebben az évben is az átlagnál gyorsabban bővült. Idén első negyedévében 14 százalékkal nőtt a költekezés a ruházati piacon (volumenben). A lendület áprilisban sem tört meg, a 12 százalékos piacbővülés jóval az átlag felett mozog.

A nyári hónapokban (júliusban-augusztusban) a korábbi években 30-32 milliárd forintot költöttek a vásárlók a ruházati áruházakban, butikokban. Ez az érték 2013-ban 34-35 milliárd forintra nőtt, 2014-ben további piacbővülés várható az év első időszakának eredményei alapján. Az akciós árak nyomán a leárazásokat megelőző hónapokhoz képest természetesen csökken az átlagos árszint a kiárusítások idején.

Címkék: Vásárló OKSZ

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Érdemes várni a tankolással, vagy tovább drágul az üzemanyag? Itt a friss elemzés
Privátbankár.hu | 2025. május 17. 12:20
Emelkedtek az üzemanyagárak az utóbbi másfél hétben – de meddig tart még ez a trend?
Vásárló A szomszédban terjeszkedik a Müller
Buksza blog | 2025. május 15. 12:41
A német drogériahálózat Szlovákiában nyit boltot. 
Vásárló Újabb miniáruházat nyit az IKEA
Privátbankár.hu | 2025. május 15. 11:55
Az IKEA elismeri, hogy London rongyrázó miniáruházát a márka promóciós eszközének is tekinti. London után New York következik. 
Vásárló A fizetésünk több mint harmadát a kiskereskedelemben hagyjuk
Privátbankár.hu | 2025. május 13. 14:44
Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között. 
Vásárló 30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője
PR | 2025. május 12. 09:42
1995-ben nyílt meg Győrben az első INTERSPAR hipermarket, és ezzel új korszak kezdődött a hazai vásárlási kultúrában. A SPAR Magyarország akkor nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Vásárló Úttörő megoldások a jövő tetőfedéséhez
Márkázott tartalom | 2025. május 10. 15:19
A tetőfedés világa dinamikusan átalakulóban van, amely új kihívások elé állítja azokat, akik építkezésbe fognak. 
Vásárló Az élelmiszer árrésstop jogi szempontból a boltokra nézve
PR | 2025. május 9. 15:48
Újabb rendelettel szabályozza a magyar kormány az élelmiszerárakat, ami a korábbi árstoppal ellentétben mind a gyakorlati alkalmazhatóság, mind a jogi kérdések tekintetében rengeteg kérdést vet fel a vásárlók és a boltok szemszögéből egyaránt.
Vásárló Kezd kopni az árrésstop? Sokkal többe kerül a családi nagybevásárlás, mint egy éve
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. május 8. 05:36
A Privátbankár Árkosár-felmérésben szereplő árrésstoppal érintett termékek májusban valamivel drágábbak lettek, mint egy hónapja, összességében mégis csökkent a végösszeg áprilishoz képest – hála annak, hogy a hipermarketek nem próbálják meg a többi termék drágításával pótolni a veszteséget. Bár vannak árrésstopos termékek, amelyek jóval olcsóbbak most, mint tavaly, fájó látni, hogy mennyivel drágább a családi nagybevásárlás, mint 2024 májusában.
Vásárló Plazmaadó-körkép: mit érdemes tudni a plazmaadásról?
Márkázott tartalom | 2025. május 7. 12:00
A plazmaadás sokakat érdekel, és sokan vannak azok is, akik még nem merték megtenni azt a bizonyos első lépést. A felelős döntés elősegítésére most igyekszünk egy átfogó képet adni a plazmaadásról, hogy egyértelmű legyen mindenki számára: mire számíthatunk, ha időpontot foglalunk.
Vásárló Itt a magyarázat: ezért nem ösztökélhette az embereket vásárlásra az árrésstop
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 10:57
A Nemzetgazdasági Minisztérium, az Országos Kereskedelmi Szövetség és az elemzők is reagáltak a vártnál gyengébb márciusi kiskereskedelmi adatra.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG