2p

Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.

A Nestlé menedzsmentjének sikerült visszavernie egy támadást, amelynek az volt célja, hogy rákényszerítse a világ egyik legnagyobb élelmiszergyártóját az úgynevezett kényeztető élelmiszerek mellőzésére. A részvényesek közgyűlésének napirendjére vettettek egy javaslatot, ami arra kényszerítette volna a céget, hogy jelentősen csökkentse a só, a cukor és a zsírok mennyiségét termékeiben.

Maradnak az egészségtelenebbnek tartott termékek a kínálatban
Maradnak az egészségtelenebbnek tartott termékek a kínálatban
Fotó: Depositphotos

Öt intézményi befektető, köztük a Legal & General Insvestment Management a tanácskozás előtt jelezte, hogy úgy látja, rontják a Nestlé imázsát a termékeivel kapcsolatos egészségügyi aggodalmak. A vállalat túlságosan sok olyan élelmiszert, elsősorban csokoládét kínál, amelyekkel az emberek kényeztetik magukat, miközben károsítják az egészségüket.

A befektetőket a ShareAction civil szervezet győzte meg, hogy próbálják kötelezni a cég vezetőségét ezeknek a termékeknek az elhagyására. A Guardian szerint egyebek mellett az Oxfordi Egyetem és a BiteBack ifjúsági jótékonysági szervezet kutatására hivatkoztak, amely szerint az Egyesült Királyságban a Nestlé eladásainak 70 százaléka magas só, cukor vagy zsírtartalmú élelmiszer.

A cégvezetés azzal érvelt a felvetéssel szemben, hogy a kényeztető termékek levétele a kínálatból nagyon megkötné a menedzserek kezét. Komoly gondot okozna, hogy a népszerű élelmiszerek elhagyása miatt csökkenne az értékesítés, az árbevétel és a profit. A részvényesek többsége ezt az álláspontot fogadta el. A változtatási javaslatra csak 11 százalékuk szavazott 88 százaléknyi elutasító vokssal szemben.

A ShareAction ugyan jobb eredményt várt ennél, de úgy véli, hogy az irány jó. Ha tetszik, ha nem, előbb-utóbb úgyis megvédik az embereket saját maguktól. A Nestlé tavaly szeptemberben meghirdetett egy 2030-ig szóló programot, amelynek célja, hogy növelje termékei egészséges tápértékét. A civil szervezet szerint ez nem elég radikális tempó. Valójában egy olyan terv, amely a vállalat növekedési céljait rögzíti anélkül, hogy kötelezettséget vállalna az egészségtelen táplálkozás visszaszorítására - állítják.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ötször annyi játékot vesznek a családok decemberben, mint máskor
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 12:57
Egy átlagos kisgyerekes családnak 88 ezer forintba kerül a karácsony. 
Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Alvás és mindennapi terhelés – Hogyan válasszunk megfelelő matracot?
Márkázott tartalom | 2025. november 8. 17:23
A pihenés módja sokak számára egy megszokott rutin, mégis gyakran csak akkor kerül előtérbe, amikor hosszabb idő után kényelmetlenséget tapasztalunk. A fekhely kialakítása nemcsak az alvás hosszára, hanem a napközbeni működésünkre is hat. 
Vásárló Az adatmentés fontossága a digitális korban
Márkázott tartalom | 2025. november 7. 16:50
A digitális világban mindennapi eszközeinkkel rögzítjük életünk pillanatait: képek, dokumentumok, üzenetek. De vajon elegendő figyelmet fordítunk ezek megőrzésére? Fontos tudatosítani, hogy eszközeink naponta különféle kockázatoknak vannak kitéve.
Vásárló Zöld fűtési alternatíva: a pelletkazánok
Márkázott tartalom | 2025. november 5. 16:41
Napjaink egyik nagy kérdése, hogy miként lehet környezettudatosan élni, és ennek részeként, milyen technológiákat érdemes választani a mindennapi életben. 
Vásárló A jövő otthona, avagy miért választják egyre többen a könnyűszerkezetes házakat?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 17:16
Az építkezés mindig nagy döntés, hiszen az ember az otthonát nem néhány évre tervezi. Az utóbbi időben egyre többen fordulnak a könnyűszerkezetes házak felé, amelyek nemcsak gyorsabban elkészülnek, hanem energiatakarékosabbak és fenntarthatóbbak is a hagyományos építési módoknál.
Vásárló Hogyan érd el a Z generációt a közösségi médiában?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 10:15
Az online platformok terén a Z generáció egyedi szereppel bír; ők azok a digitális bennszülöttek, akik gyakorlatilag már az online térben nőttek fel. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG