2p

Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.

A Nestlé menedzsmentjének sikerült visszavernie egy támadást, amelynek az volt célja, hogy rákényszerítse a világ egyik legnagyobb élelmiszergyártóját az úgynevezett kényeztető élelmiszerek mellőzésére. A részvényesek közgyűlésének napirendjére vettettek egy javaslatot, ami arra kényszerítette volna a céget, hogy jelentősen csökkentse a só, a cukor és a zsírok mennyiségét termékeiben.

Maradnak az egészségtelenebbnek tartott termékek a kínálatban
Maradnak az egészségtelenebbnek tartott termékek a kínálatban
Fotó: Depositphotos

Öt intézményi befektető, köztük a Legal & General Insvestment Management a tanácskozás előtt jelezte, hogy úgy látja, rontják a Nestlé imázsát a termékeivel kapcsolatos egészségügyi aggodalmak. A vállalat túlságosan sok olyan élelmiszert, elsősorban csokoládét kínál, amelyekkel az emberek kényeztetik magukat, miközben károsítják az egészségüket.

A befektetőket a ShareAction civil szervezet győzte meg, hogy próbálják kötelezni a cég vezetőségét ezeknek a termékeknek az elhagyására. A Guardian szerint egyebek mellett az Oxfordi Egyetem és a BiteBack ifjúsági jótékonysági szervezet kutatására hivatkoztak, amely szerint az Egyesült Királyságban a Nestlé eladásainak 70 százaléka magas só, cukor vagy zsírtartalmú élelmiszer.

A cégvezetés azzal érvelt a felvetéssel szemben, hogy a kényeztető termékek levétele a kínálatból nagyon megkötné a menedzserek kezét. Komoly gondot okozna, hogy a népszerű élelmiszerek elhagyása miatt csökkenne az értékesítés, az árbevétel és a profit. A részvényesek többsége ezt az álláspontot fogadta el. A változtatási javaslatra csak 11 százalékuk szavazott 88 százaléknyi elutasító vokssal szemben.

A ShareAction ugyan jobb eredményt várt ennél, de úgy véli, hogy az irány jó. Ha tetszik, ha nem, előbb-utóbb úgyis megvédik az embereket saját maguktól. A Nestlé tavaly szeptemberben meghirdetett egy 2030-ig szóló programot, amelynek célja, hogy növelje termékei egészséges tápértékét. A civil szervezet szerint ez nem elég radikális tempó. Valójában egy olyan terv, amely a vállalat növekedési céljait rögzíti anélkül, hogy kötelezettséget vállalna az egészségtelen táplálkozás visszaszorítására - állítják.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
Vásárló Levelet küldtek Brüsszelbe egy jelentős ügyben – Orbán Viktor is az aláírók közt volt?
Privátbankár.hu | 2025. december 6. 08:57
Megtartanák a hibrid autókat 2035 után is.
Vásárló Adják is, veszik is a használt mobilokat a Magyar Telekomnál
PR | 2025. december 5. 13:41
2 évvel ezelőtti indulása óta már 30 ezernél is több felújított készüléket vásároltak a Magyar Telekom ügyfelei. A vállalat portfóliójában az összes online értékesített mobil 10 százaléka felújított. A felújított készülékek vásárlása mellett folyamatosan nő a népszerűsége a Telekom és a Recommerce közös online platformjának is, ahol bárki eladhatja használt mobilját, tabletét vagy játékkonzolját. Ezzel a megoldással a januári indulás óta több mint 75 millió forintnyi eszközt adtak el az ügyfelek.
Vásárló A játék ereje
Márkázott tartalom | 2025. december 5. 11:59
A játék az emberi élet elengedhetetlen része, ami több mint egyszerű szórakozás. Sokan tapasztalták, hogy a játékok révén nemcsak kikapcsolódni lehet, hanem új készségeket is fejleszteni. Ahogy a mondás tartja: „játszva tanulni a legjobb”, és valóban így is van.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG