A Nestlé menedzsmentjének sikerült visszavernie egy támadást, amelynek az volt célja, hogy rákényszerítse a világ egyik legnagyobb élelmiszergyártóját az úgynevezett kényeztető élelmiszerek mellőzésére. A részvényesek közgyűlésének napirendjére vettettek egy javaslatot, ami arra kényszerítette volna a céget, hogy jelentősen csökkentse a só, a cukor és a zsírok mennyiségét termékeiben.
Öt intézményi befektető, köztük a Legal & General Insvestment Management a tanácskozás előtt jelezte, hogy úgy látja, rontják a Nestlé imázsát a termékeivel kapcsolatos egészségügyi aggodalmak. A vállalat túlságosan sok olyan élelmiszert, elsősorban csokoládét kínál, amelyekkel az emberek kényeztetik magukat, miközben károsítják az egészségüket.
A befektetőket a ShareAction civil szervezet győzte meg, hogy próbálják kötelezni a cég vezetőségét ezeknek a termékeknek az elhagyására. A Guardian szerint egyebek mellett az Oxfordi Egyetem és a BiteBack ifjúsági jótékonysági szervezet kutatására hivatkoztak, amely szerint az Egyesült Királyságban a Nestlé eladásainak 70 százaléka magas só, cukor vagy zsírtartalmú élelmiszer.
A cégvezetés azzal érvelt a felvetéssel szemben, hogy a kényeztető termékek levétele a kínálatból nagyon megkötné a menedzserek kezét. Komoly gondot okozna, hogy a népszerű élelmiszerek elhagyása miatt csökkenne az értékesítés, az árbevétel és a profit. A részvényesek többsége ezt az álláspontot fogadta el. A változtatási javaslatra csak 11 százalékuk szavazott 88 százaléknyi elutasító vokssal szemben.
A ShareAction ugyan jobb eredményt várt ennél, de úgy véli, hogy az irány jó. Ha tetszik, ha nem, előbb-utóbb úgyis megvédik az embereket saját maguktól. A Nestlé tavaly szeptemberben meghirdetett egy 2030-ig szóló programot, amelynek célja, hogy növelje termékei egészséges tápértékét. A civil szervezet szerint ez nem elég radikális tempó. Valójában egy olyan terv, amely a vállalat növekedési céljait rögzíti anélkül, hogy kötelezettséget vállalna az egészségtelen táplálkozás visszaszorítására - állítják.