3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A világ nagyvállalataitól ma már elvárják a vásárlóik, hogy bizonyítsák elkötelezettségüket a klímavédelem mellett, ám hogy miként tehetik ezt, az egyáltalán nem egyértelmű.

Ahogy egymás után érkeznek a hírek a klímaváltozás egyre kritikusabb szintjéről, a multinacionális vállatok már-már kétségbeesetten próbálják bizonyítani, hogy mindent megtesznek a környezeti katasztrófa elkerülése érdekében. A Nestlé, a világ egyik legnagyobb élelmiszergyártója – amely Magyarországon is jelen van –  ennek szellemében feladja korábbi stratégiáját, amelyben karbonkiegyenlítéssel (carbon offset) próbálta ellensúlyozni tevékenysége szén-dioxid-kibocsátását a Quartz.com beszámolója szerint.

Kérdéses ígéretek

A karbonkiegyenlítés lényege: azok a cégek, amelyek azt állítják magukról, hogy tevékenységüket semlegessé akarják tenni a szén-dioxid-kibocsátás szempontjából, olyan projektetek finanszíroznak a világ bármely pontján, amelyek ellensúlyozzák a kibocsátásukat.

Például erdősítést támogatnak, ami kivonja a levegőből a szén-dioxidot. Emellett megújuló áramtermelési projekteket finanszíroznak, amelyek visszafogják az energiatermelés károsanyag-kibocsátását. Az ilyen programok valóságos hatásáról készült kutatásokból azonban kiderül, hogy a karbonkiegyenlítés több sebből is vérzik.

Irányváltás az óriáscégnél. Fotó: Depositphotos
Irányváltás az óriáscégnél. Fotó: Depositphotos

Az egyik, hogy nehéz bizonyítani, milyen eredményt hoznak valójában az ilyen projektek. Számos tanulmány arra a következtetésre jutott, hogy a programok résztvevői hajlamosak túlbecsülni a környezetvédelmi hasznot. Emellett felmerül a lehetőség, hogy a támogatáshoz jutó országok saját környezetvédelmi erőfeszítéseik megspórolására használják a kívülről érkező támogatást. Emellett a carbon offset nem mentes a kockázattól. A hírügynökségek nemrégiben számoltak be arról, hogy Kanada Brit Kolumbia tartományában leégett 250 hektárnyi karbonkiegyenlítés keretében telepített erdő. Ezek a kétségek vezethettek el a Nestlénél ahhoz, hogy a jövőben inkább közvetlenül saját beszállítói láncának karbonsemlegesítésére költi környezetvédelmi büdzséjét.

Másik irány

Ezzel a váltással nincs egyedül. Korábban az EasyJet fapados légitársaság döntött úgy, hogy karbonkiegyenlítés helyett közvetlenül a légi közlekedés szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére költi a pénzét. Többet vár például a repülőgépek üzemanyag-felhasználásának hatékonyabbá tételéről, mint az erdőtelepítéstől.

A Nestlé azon dolgozik, hogy 2030-ra termékei összetevőinek 50 százalékát fenntartható termelést folytató mezőgazdasági termelőktől szerezze be. Emellett sokat lehet tenni a környezetbarát csomagolások és logisztika terén.

Ideje belehúzniuk a cégeknek, ha igaz az a jelentés, amelyet a NewClimate Institute kutatóintézet tett közzé tavaly. E szerint a világ 25 legnagyobb vállalata, köztük a Nestlé és az Amazon eltúlozzák a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésével kapcsolatos terveiket és eredményeiket.
 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG