4p

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megépítetted a webshopodat, feltöltötted a termékeket, leírásokat is készítettél, mégsem nő a látogatottság? Sok webáruház-tulajdonos tapasztalja ugyanezt, amikor mindent megtesz, mégis alig látszik a Google organikus találatai között. Az alábbiakban a BP Digital szakértői osztanak meg hasznos tippeket, hogyan javíthatod a helyezéseidet!

Mit jelent a keresőoptimalizálás egy webshop esetében?

A keresőoptimalizálás célja, hogy a webáruházad minél előkelőbb pozíciókba kerüljön a Google organikus (nem fizetett) találatai között.

Ez a folyamat a tartalmi, technikai és külső elemek összehangolt fejlesztését jelenti – a cél, hogy a vásárlók téged is lássanak. Bár a SEO hosszabb távú befektetés, szakértő kezekben néhány hónap alatt látványos eredményt érhetsz el.

Melyek a sikeres webshop SEO alappillérei?

1. On-site SEO. Ide elsősorban a szövegírás tartozik. A kategóriaszövegeknek, termékleírásoknak és blogcikkeknek egyaránt SEO-barátnak kell lenniük. A kulcsszókutatáson alapuló, értéket adó tartalmak segítenek, hogy a Google pontosan értse, mit kínálsz.

2. Off-site SEO. Itt a webshopon kívüli tényezőket értjük, amelyek közül a legfontosabb a rendszeres linképítés. Ugyanis a minőségi, releváns hivatkozások hitelességet adnak, ami a Google organikus rangsorában is erősíti a pozíciódat.

3. Technikai SEO. A stabil technikai alap elengedhetetlen a TOP helyezésekhez. Fontos a gyors betöltési idő és a mobilbarát megjelenés, valamint a logikus URL-struktúra is. Ezek nélkül még a legjobb tartalmak sem jutnak előre.

A BP Digital szerint a webshop SEO sikeréhez mindhárom pillér nélkülözhetetlen.

Hogyan érdemes elkezdeni a keresőoptimalizálást?

A sikeres stratégia tudatos építkezéssel kezdődik. Érdemes a tartalomkészítéstől és a technikai elemektől indulni, majd fokozatosan bevonni a linképítést is.

Készíts SEO-barát kategória- és termékleírásokat!

A kulcsszókutatás itt is a nulladik lépést jelenti. A helyes kulcsszavak használata segít, hogy a Google a megfelelő keresésekhez társítsa a termékeidet.

  • Fogalmazz világosan.
  • Mutasd be részletesen a termékeidet és kategóriáidat.
  • Válaszold meg a termékekkel kapcsolatos gyakori kérdéseket.
  • Használj kiegészítő, azaz a termékek témaköréhez kapcsolódó kifejezéseket, hogy minél nagyobb eséllyel szerepelj a Google TOP találatai között.

A strukturált, vásárlóbarát tartalmak nemcsak a keresőnek, hanem a vevőknek is értékesek.

Építs hiteles linkprofilt!

Ne feledd: a mennyiség helyett a minőség számít. Egyetlen releváns, megbízható weboldalról származó hivatkozás többet ér, mint tíz gyenge link.

Törekedj arra, hogy a cikkeid természetes módon tartalmazzanak hivatkozásokat, és olyan felületeken jelenjenek meg, amelyek közel állnak a piaci szegmensedhez.

A BP Digital szerint a webshop SEO csak akkor működik igazán, ha a linkprofil hiteles, és a forrásoldalak valóban értékesek.

Optimalizáld a képeket!

A kategória- és termékképek mérete, elnevezése és ALT tagjei is hatással vannak a helyezésekre. Bár nem ez az elsődleges rangsorolási tényező, mégis kulcsszerepet játszik abban, hogy a Google pontosan értse, mit lát a képen – így a webshopod is több látogatót szerezhet.

Hogyan csináld?

  • A fájlnév pontosan egyezzen meg a kategória vagy termék nevével (pl. elektromos-kerekpar-atalakito-szett.jpg).
  • Az ALT tag röviden, de érthetően írja le, mi szerepel a képen (pl. elektromos kerékpár átalakító szett pedálrásegítéssel).
  • Optimalizáld a képek méretét, hogy gyorsan betöltsenek, de ne veszítsenek a minőségükből.
  • Használj egységes formátumokat (pl. webp vagy jpg), hogy a webshopod minden oldalán konzisztens maradjon a megjelenés.

A képoptimalizálás apróságnak tűnik, mégis több vásárlót hozhat.

Milyen technikai beállításokra érdemes figyelned?

Egy webshop csak akkor teljesít jól a keresőkben, ha technikailag is rendben van.

Néhány kulcslépés:

  • Frissítsd rendszeresen a webshopod motorját és bővítményeit.
  • Optimalizáld a termék- és kategóriaképek méretét és formátumát.
  • Ellenőrizd az SSL-tanúsítványt.
  • Teszteld mobilon is a vásárlási folyamatot.
  • Figyeld a Search Console figyelmeztetéseit, és javítsd a hibákat.

Miért marad továbbra is kulcsfontosságú a SEO?

A mesterséges intelligencia valóban átalakította a keresési szokásokat, de a SEO szerepe nem csökkent. A vásárlók továbbra is a Google-t használják elsőként, ha terméket keresnek, és a jól optimalizált webshopok ebből sokat profitálhatnak.

A BP Digital szakértőinek véleménye szerint a SEO nem háttérbe szorult, hanem megváltozott– aki pedig lépést tart a változásokkal, gyorsan előnyt szerezhet a versenytársakkal szemben.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Zuhanó borfogyasztás: minőségi választ ad egy magyar borászat
PR | 2025. november 19. 09:36
A borfogyasztás visszaesése által okozott krízisre a Jammertal a Nagyborral válaszol.
Vásárló Ötször annyi játékot vesznek a családok decemberben, mint máskor
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 12:57
Egy átlagos kisgyerekes családnak 88 ezer forintba kerül a karácsony. 
Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Milyen előnyei vannak a toló bukó erkélyajtónak?
Márkázott tartalom | 2025. november 10. 18:30
Ez egy rendkívül népszerű nyílászáró típus, amit az erkélyekhez, teraszokhoz és télikertekhez rendszeresen használnak. A kialakítása tulajdonképpen egy fix elemből és egy tolható szárnyból áll. Zárt állapotban a fix üvegfal síkjában helyezkedik el, így a gyakorlatban nem foglal el felesleges helyet.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Alvás és mindennapi terhelés – Hogyan válasszunk megfelelő matracot?
Márkázott tartalom | 2025. november 8. 17:23
A pihenés módja sokak számára egy megszokott rutin, mégis gyakran csak akkor kerül előtérbe, amikor hosszabb idő után kényelmetlenséget tapasztalunk. A fekhely kialakítása nemcsak az alvás hosszára, hanem a napközbeni működésünkre is hat. 
Vásárló Az adatmentés fontossága a digitális korban
Márkázott tartalom | 2025. november 7. 16:50
A digitális világban mindennapi eszközeinkkel rögzítjük életünk pillanatait: képek, dokumentumok, üzenetek. De vajon elegendő figyelmet fordítunk ezek megőrzésére? Fontos tudatosítani, hogy eszközeink naponta különféle kockázatoknak vannak kitéve.
Vásárló Zöld fűtési alternatíva: a pelletkazánok
Márkázott tartalom | 2025. november 5. 16:41
Napjaink egyik nagy kérdése, hogy miként lehet környezettudatosan élni, és ennek részeként, milyen technológiákat érdemes választani a mindennapi életben. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG