1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elektronikai cikkek esetén vagyunk hajlandóak a leginkább többet fizetni a minőségért, a ruházkodással kevesebbet törődünk
A magyar fogyasztók az elektronikai cikkek esetén hajlandóak a leginkább többet fizetni a minőségért: a fogyasztók 27 százaléka a legjobb minőségű terméket veszi meg akkor is, ha az drága - derül ki a Tárki Zrt. "Gazdasági kultúra" című, 2009-es kutatásából.

A felmérésből kiderül, hogy a magyar fogyasztók a ruhanemű esetében a keresik leginkább az olcsó árut, a megkérdezettek több mint egyharmada - 35 százaléka - inkább az olcsóbbat veszi meg, míg a fogyasztók fele realista és ha túl drága a termék, akkor inkább a közepes minőségűt vesz. Minőségi ruházati termékeket, mégha azok drágák is csak a megkérdezettek 15 százaléka vásárol.

A fogyasztók az elektronikai cikkek - televízió, videó, mosógép - esetében hajlandók leginkább többet fizetni a minőségért: 27 százalékuk minőség-, 19 százalékuk árérzékeny.

Zöldség- és gyümölcsvásárlásnál inkább realisták a fogyasztók, 57 százalékuk túl drága termék esetén inkább közepes minőségű árut vesz, és csak a megkérdezettek ötöde veszi meg a legszebb, legjobb zöldséget, gyümölcsöt a magas ár ellenére is.

A Tárki a tavalyi felmérés eredményeit összehasonlította az 1999-es és a rendszerváltás előtti hasonló adatokkal. A rendszerváltás előtti állapothoz képest 1999-re a zöldség- és gyümölcsfogyasztás esetében két nagyobb mértékű változást emel ki: többen vásároltak zöldséget, gyümölcsöt - talán mert eltűnt a háztáji, és megnyíltak a bevásárlóközpontok -, illetve a minőségérzékenyek rovására megnőtt a realista, azaz az ár és minőség között egyensúlyt kereső fogyasztók aránya. Az elmúlt tíz évben ehhez képest annyi történt, hogy még elterjedtebbé vált a zöldség- és gyümölcsfogyasztás.

A cipő- és ruhavásárlásnál a rendszerváltás idején az életszínvonal esése miatt nagymértékben zuhant a minőség-érzékenyek aránya, és megugrott az árérzékenyeké, vagy nemvásárlóké. Az utóbbi tíz évben azonban nagy változások nem történtek ebben a termékcsoportban sem, kismértékben csökkent a nem vásárlók, és nőtt a realista fogyasztók aránya.


MTI

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG