A fogyasztók az elektronikai cikkek - televízió, videó, mosógép - esetében hajlandók leginkább többet fizetni a minőségért: 27 százalékuk minőség-, 19 százalékuk árérzékeny. 
Zöldség- és gyümölcsvásárlásnál inkább realisták a fogyasztók, 57 százalékuk túl drága termék esetén inkább közepes minőségű árut vesz, és csak a megkérdezettek ötöde veszi meg a legszebb, legjobb zöldséget, gyümölcsöt a magas ár ellenére is. 
A Tárki a tavalyi felmérés eredményeit összehasonlította az 1999-es és a rendszerváltás előtti hasonló adatokkal. A rendszerváltás előtti állapothoz képest 1999-re a zöldség- és gyümölcsfogyasztás esetében két nagyobb mértékű változást emel ki: többen vásároltak zöldséget, gyümölcsöt - talán mert eltűnt a háztáji, és megnyíltak a bevásárlóközpontok -, illetve a minőségérzékenyek rovására megnőtt a realista, azaz az ár és minőség között egyensúlyt kereső fogyasztók aránya. Az elmúlt tíz évben ehhez képest annyi történt, hogy még elterjedtebbé vált a zöldség- és gyümölcsfogyasztás.
A cipő- és ruhavásárlásnál a rendszerváltás idején az életszínvonal esése miatt nagymértékben zuhant a minőség-érzékenyek aránya, és megugrott az árérzékenyeké, vagy nemvásárlóké. Az utóbbi tíz évben azonban nagy változások nem történtek ebben a termékcsoportban sem, kismértékben csökkent a nem vásárlók, és nőtt a realista fogyasztók aránya.
MTI
Az elektronikai cikkek esetén vagyunk hajlandóak a leginkább többet fizetni a minőségért, a ruházkodással kevesebbet törődünk		
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
							Hszi Csin-ping kínai elnök kedden az Oroszországgal való kölcsönös befektetések növelésére és a gazdasági együttműködés elmélyítésére szólított fel.						
                        
                        
                        
                        
                        
                        
                        

