A globális alkoholértékesítést nyomon követő IWSR Drinks Market Analysis szerint ebben az évben “kétszámjegyű csökkenés” várható az iparágban az utazások, éttermek, bárok és élő rendezvények szigorú globális leállítása miatt. A globális eladások ebben az évben 12 százalékkal csökkennek majd, szemben a tavalyi szerény, 0,1 százalékos növekedéssel – írta a CNN Business..
Mark Meek, az IWSR vezérigazgatója szerint a 2008-as pénzügyi válságot követő visszaesés “kevésbé volt súlyos, mint amit most látunk”, és 2019 lesz az iparág számára sokáig az “utolsó rendes év”. A cég azt várja el, hogy legalább 2024-ig tart, hogy elérje a világjárvány előtti értékesítési szintet
- mondta Meek.
A koronavírus azonban áldás volt az alkoholipar egyes szegmenseiben. A Nielsen marketingkutató cég a múlt héten azt közölte, hogy az Egyesült Államok kiskereskedelmi üzleteinek teljes alkoholértékesítése március közepe és május közepe között 26,5 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Ez azonban nem elég ahhoz, hogy ellensúlyozza a zárt éttermek, bárok és rendezvények, sportesemények és fesztiválok miatt elszenvedett veszteségeket a teljes alkohol-iparágban.
Még az alkoholmentes sör is húzza
Az utazási kiskereskedelem az iparágban hozzávetőlegesen tízmilliárd dollárt termelt eddig évente. Ez a repülések során, hajóutakon és vámmentes üzletekben értékesített alkoholt jelenti. Ez különösen nehéz helyzetbe került az utazási korlátozások és a járattörlések miatt – közölte az IWSR.
Az alkoholtartalmú italok a korábbi gazdasági visszaesések során sokkal rugalmasabbnak bizonyultak. Különösen a sör eladása pattanhat vissza gyorsabban, mint a tömény szeszes italok vagy a bor, mert olcsóbb árszinten adják. Globálisan azonban az IWSR szerint a sörértékesítés eközben az alkoholmentes sörök irányába tolódik el. Az emberek az egészséges és másnaposság nélküli alternatívák felé fordulnak.
Egy másik nyertes részpiac az e-kereskedelem, mivel az emberek új szokásokat alakítanak ki, kiszállíttatják az alkoholt, miközben korlátozzák az emberi kapcsolatokat.