3p

Az emberek sokkal több alkoholt vásároltak a karantén alatt az üzletekből, de ez nem volt elég ahhoz, hogy megakadályozza az iparág általános visszaesését. A turizmus, éttermek, szórakozóhelyek bezárása sokkal nagyobb lyukat ütött a bevételeken. Az alkoholos italok ágazatában évekig tartó lassú javulást várnak.

A globális alkoholértékesítést nyomon követő IWSR Drinks Market Analysis szerint ebben az évben “kétszámjegyű csökkenés” várható az iparágban az utazások, éttermek, bárok és élő rendezvények szigorú globális leállítása miatt. A globális eladások ebben az évben 12 százalékkal csökkennek majd, szemben a tavalyi szerény, 0,1 százalékos növekedéssel – írta a CNN Business..

Mark Meek, az IWSR vezérigazgatója szerint a 2008-as pénzügyi válságot követő visszaesés “kevésbé volt súlyos, mint amit most látunk”, és 2019 lesz az iparág számára sokáig az “utolsó rendes év”. A cég azt várja el, hogy legalább 2024-ig tart, hogy elérje a világjárvány előtti értékesítési szintet

- mondta Meek.

Védőmaszkot viselő pincérnő szolgálja ki a vendégeket egy bár teraszán a katalóniai L'Escalában 2020. május 28-án. EPA/David Borrat
Védőmaszkot viselő pincérnő szolgálja ki a vendégeket egy bár teraszán a katalóniai L'Escalában 2020. május 28-án. EPA/David Borrat

A koronavírus azonban áldás volt az alkoholipar egyes szegmenseiben. A Nielsen marketingkutató cég a múlt héten azt közölte, hogy az Egyesült Államok kiskereskedelmi üzleteinek teljes alkoholértékesítése március közepe és május közepe között 26,5 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Ez azonban nem elég ahhoz, hogy ellensúlyozza a zárt éttermek, bárok és rendezvények, sportesemények és fesztiválok miatt elszenvedett veszteségeket a teljes alkohol-iparágban.

Még az alkoholmentes sör is húzza

Az utazási kiskereskedelem az iparágban hozzávetőlegesen tízmilliárd dollárt termelt eddig évente. Ez a repülések során, hajóutakon és vámmentes üzletekben értékesített alkoholt jelenti. Ez különösen nehéz helyzetbe került az utazási korlátozások és a járattörlések miatt – közölte az IWSR.

Az alkoholtartalmú italok a korábbi gazdasági visszaesések során sokkal rugalmasabbnak bizonyultak. Különösen a sör eladása pattanhat vissza gyorsabban, mint a tömény szeszes italok vagy a bor, mert olcsóbb árszinten adják. Globálisan azonban az IWSR szerint a sörértékesítés eközben az alkoholmentes sörök irányába tolódik el. Az emberek az egészséges és másnaposság nélküli alternatívák felé fordulnak.

Egy másik nyertes részpiac az e-kereskedelem, mivel az emberek új szokásokat alakítanak ki, kiszállíttatják az alkoholt, miközben korlátozzák az emberi kapcsolatokat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG