3p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nincs olyan igazán megbízható kutatás, ami bizonyítaná, hogy az édesítőszerek elhízást okoznak. Arról is szó lehet, hogy az elhízottak gyakrabban használnak édesítőszereket. Az viszont szinte biztos, hogy sportolás és egészséges étkezés nélkül az édesítőszerezés fabatkát sem ér.

A Privátbankár.hu tegnap megírta, hogy egy új, kanadai kutatás szerint a mesterséges édesítőszerek hosszú távon kapcsolatba hozhatók az elhízás, a cukorbetegség, a magas vérnyomás és a szívbetegségek kockázatának növekedésével. A Nemzetközi Édesítőszer Szövetség (ISA) állásfoglalást adott ki a kutatással kapcsolatban, amelyet nekünk is eljuttatott.

Van olyan kutatás, ami az édesítőszerek mellett szól

Az ISA szerint az új kutatás eredményeit sem a jól megtervezett humán intervenciós tanulmányok által szolgáltatott bizonyítékok, sem a korábbi alapos és rendszerezett szakirodalmi áttekintések, sem pedig a metaanalízisek nem támasztják alá. Sőt, még a szerzők által végzett korábbi vizsgálatok metaanalízisének megállapításai sem erősítik meg a mostani állításokat.

Valójában számos humán kísérlet folyamatosan arra az eredményre jutott, hogy az alacsony kalóriatartalmú édesítőszerek segítséget nyújthatnak a testsúly karbantartásában, amikor cukor helyett és az egészséges táplálkozás és életmód részeként használják.

Igazán megbízható kutatás nincs is

Az ISA szerint továbbá, nincs olyan véletlenszerűen végzett ellenőrzött klinikai vizsgálat, amely arra utalna, hogy az alacsony kalóriatartalmú édesítőszerek fogyasztása elhízást okozna vagy más negatív egészségi hatással járna. Pedig az ISA szerint ilyen vizsgálatok lennének szükségesek ahhoz, hogy  a magasabb elhízási arányokat kizárólag az alacsony kalóriatartalmú édesítőszerekkel hozzuk ok-okozati összefüggésbe.

Az ISA fordított ok-okozati összefüggésről ír: a túlsúlyos, elhízott vagy cukorbeteg emberek célja, hogy csökkentsék kalória- és cukorbevitelüket. Ezért ők gyakrabban fogyasztanak alacsony kalóriatartalmú édesítőszereket. Vagyis nem mindegy, hogy valaki sok édesítőt fogyaszt és ezért hízik el, vagy el van hízva és ezért kezd sok édesítőszert fogyasztani.

Életmódváltás nélkül mit sem ér

Az ISA szerint a hosszabb időtartamú vizsgálatoknál nagyobb súlycsökkenés és súlyfenntartás figyelhető meg alacsony kalóriatartalmú édesítőszerek használata mellett. Az ISA is hangsúlyozza azonban, hogy az elhízás és az ebből fakadó kedvezőtlen egészségi állapot esetén nem elegendő az alacsony kalóriatartalmú édesítőszerek használata. Ennek csak kiegyensúlyozott táplálkozás és egészséges életmód részeként van értelme.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG