Az aszálykárok miatt nyár végétől drágulhat a baromfi a Napi Gazdaság szerint. A károk 20-30 százalékáért a meleg miatti elhullás, a fennmaradó részért pedig a teljesítmény és súlygyarapodás csökkenése felelős. Valószínűleg emiatt a tojás is drágul.
A hetekig tartó hőség nagyjából kétmilliárd forint veszteséget okozott a baromfiágazatnak, elképzelhető, hogy már augusztusban megkezdődik a baromfitermékek és a tojás fogyasztói árának az emelkedése - mondta a lapnak Bárány László, a Baromfi Terméktanács elnökségi tagja. A várhatóan több lépcsőben végrehajtott áremelés azonban Bárány László szerint nem kompenzálja majd a veszteségeket, ezért több kisebb termelő és vágóhíd is tönkremehet.
A károk 20-30 százalékáért a meleg miatti elhullás, a fennmaradó részért pedig a teljesítmény és súlygyarapodás csökkenése felelős. A BTT a jövő héten egyeztet a Vidékfejlesztési Minisztériummal a veszteségek kompenzálásáról. A legutóbbi inflációs adat szerint júniusban éppenhogy megállt az élelmiszerárak emelkedése, ugyanakkor a tojás éves alapon kiemelkedő, csaknem 40 százalékos drágulást mutatott.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
Amikor valaki új szolgáltatót keres, az első útja gyakran a Google vagy a Facebook értékelésekhez vezet. Ez az első benyomás pillanatok alatt eldöntheti, hogy az érdeklődőből lesz-e vásárló. Az online térben a visszajelzések nemcsak szavak, hanem bizonyítékok. A minőségre, a hozzáállásra, és arra, hogy egy vállalkozás valóban figyel-e ügyfeleire.
A szemüvegesek számára nem csupán egy stílusos kiegészítő a szemüveg, hanem mindennapjaik fontos kelléke. Ha nem vigyáznak rá megfelelően, az akár az életminőségük romlásához is vezethet.
Az ember gyakran elgondolkodik azon, hogyan tehetné még hangulatosabbá a lakását. Az enerigatakarékos technológiák, mint például a LED izzók, egyre népszerűbbek a fenntarthatóság iránt elkötelezett háztartásokban. A hagyományos fényforrások helyett sokan döntenek a melegséget sugárzó sárga LED izzók mellett, amelyek nemcsak hogy energiatakarékosak, hanem otthonunk eleganciáját is növelik. A sárga fényben fürdő helyiségek valódi komfortérzetet teremtenek.
A mai világ egyre többet beszél az egyenlőségről, mégis sok otthonban ugyanaz a régi forgatókönyv ismétlődik: a háztartás terhei szinte teljes egészében a nőkre nehezednek. A mosás, a főzés, a takarítás és az ezekkel járó döntések észrevétlenül falják fel az időt és az energiát.