A 35 kerékpárt és 4 dokkolót magába foglaló rendszer kiépítése mintegy 40 millió forintba került, amelynek 95 százalékát a határon átnyúló Európai Uniós program vissza nem térítendő támogatásából fedezte a horvátországi Kaprovicával közös projektet benyújtó Hévíz.
Háló védi a tolvajok ellen
A Bubi talán júliusban Két hónapos késés után most úgy néz ki, júliusban indulhat el a budapesti közösségi kerékpáros rendszer. A kötbér naponta 1,8 millió forintra rúg. Részletek >>> |
Kepli József Jánost, Hévíz alpolgármestere elmondta: a decemberi közbeszerzési pályázat eredményhirdetése után kezdődött meg a több egyedülálló újdonságot és lopásgátló elemeket is tartalmazó zárt rendszer kiépítése. Az egyik újdonság a város köré virtuális hálót vonó, GPS-alapú rendszer, amely azonnal riaszt, amint a bérlő a képzeletbeli határon áthalad.
A termelésének 55 százalékát nyugatra exportáló, több nyugati nagyváros - közte a spanyol Rental Bike - közösségi rendszerébe is beszállító Neuzer emellett tavaly szeptemberben adta át az esztergomi közösségi kerékpár rendszert, az EBI-t, amelynek 93 dokkolójából 70 kerékpár érhető el. A rendszer üzemeltetési költsége jelenleg az előre tervezett havi 800 ezer forint helyett ennek a fele.
Egyébként is lopásbiztos
Neuzer András az esztergomi kerékpárgyár tulajdonosa elmondta: az amerikai és a francia példákat követve olyan egyedi bicikliket gyártottak, amelyek kialakítása (például a teljesen fedett váltók és kábelek, kötőelemek miatt) kizárja a lopást és a nagyobb rongálást.
Az 50 millió forintos beruházással kiépített, jelenleg 600 regisztrált ügyféllel rendelkező rendszerben, különböző biztonsági fokozatú dokkolókat helyeztek el és a tapasztalatok alapján döntenek arról, hogy melyiket fejlesszék tovább.
Mivel Neuzer András szerint a növekedés rendkívül tőkeigényes, a Neuzer Kft. a Garangold kockázati tőkebefektetővel, 70-30 százalékos tulajdoni aránnyal létrehozták a CycleMe Kft.-t, amelynek feladata a további városi közösségi kerékpár rendszerek megvalósítása.