3p
Szerényen emelkedett a forgalomba állított új személygépkocsik száma júniusban Európában.

A Fiat Chrysler (FCA) és a Toyota erősen növelte eladásait, miközben a régió öt legnagyobb piaca vegyes képet festett.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) pénteken nyilvánosságra hozott jelentése szerint az Európai Unió 28 tagállamában és az Európai Szabadkereskedelmi Társuláshoz tartozó négy országban (Izland, Liechtenstein, Norvégia, Svájc) 1 millió 540 ezer autót helyeztek forgalomba, 2,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az abszolút szám erősen megközelítette a 2007. júniusi, azaz a válság előtti szintet, és ezzel az utóbbi egy évtized legjobb teljesítményét nyújtotta az európai autópiac.

Az unióban 2,1 százalékkal, valamivel több mint 1,49 millióra növekedett az átadott új autók száma. A 2004-ben, illetve az utána csatlakozó 12 uniós országban 12,0 százalékkal, csaknem 123 ezerre, a bővítés 2004-es első köre előtti Európai Unió 15 tagállamában pedig 1,3 százalékkal, 1 millió 368 ezerre emelkedett a forgalomba került új autók száma.

Nem tér vissza a rossz tendencia

Hat keserves év után 2014-ben kezdtek el növekedni az autóeladások, azóta szinte minden hónapban emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma.

A legnagyobb piacok közül Németországban 3,5 százalékkal, Nagy-Britanniában pedig 4,8 százalékkal csökkent, míg Olaszországban 12,9 százalékkal, Spanyolországban 6,5 százalékkal, Franciaországban pedig 1,6 százalékkal emelkedett a forgalomba került új autók száma júniusban.

Megártott a dízelbotrány

A nagyobb autógyártók közül a legnagyobb mértékben, 12,9 százalékkal a Toyota tudta növelni a tulajdonosának átadott új autók számát. Utána az FCA-csoport következik 7,9 százalékkal, majd a Daimler 4,2 százalékkal.

A károsanyag-kibocsátási botránnyal még mindig küzdő Volkswagen-csoport 2,7 százalékkal növelte kiszállított autóinak számát, az ütemet az fogta vissza, hogy a névadó márka csak 0,5 százalékos növekedést tudott elérni, az Audi pedig 1,4 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni. A francia versenytársak közül a PSA Peugeot Citroen 3,9 százalékos, a Renault pedig 3,0 százalékos növekedést ért el, míg a - hamarosan a PSA tulajdonába kerülő - Opel-csoport 6,9 százalékkal esett vissza.

Az év első hat hónapjában 4,6 százalékkal, több mint 8,46 millióra emelkedett az utakra került új autók száma a 32 európai országban, ezen belül az EU-ban 4,7 százalékkal, több mint 8,21 millióra ugrott az új autók száma. Olaszországban 8,9, Spanyolországban 7,1, Németországban 3,1, Franciaországban pedig 3,0 százalékkal nőtt, míg Nagy-Britanniában 1,3 százalékkal csökkent az új autók száma.

Mi volt itthon?

Az ACEA statisztikája szerint Magyarországon júniusban 11,6 százalékkal, 10 820-ra, az első félévben pedig 19,2 százalékkal, 54 793-ra emelkedett az üzembe helyezett új autók száma.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG