Kép forrása: MÁV Zrt. |
Jól bevált vonalak tűnhetnek el
Megszüntetik az alacsony kihasználtságú vonalakon lévő járatokat, így egy jelentős, 1,5 milliárd forintnyi megtakarítással növelni tudják a zsúfoltabb vonalak kínálatát, és 300 emberrel több jegyvizsgálót és mozdonyvezetőt munkába állítani - mondta Csépke András a személyszállító vasúttársaság vezérigazgatója.
A tervezett vonatritkításokról már mi is beszámoltunk korábban, miszerint akár ötmillióval is csökkentheti a MÁV a vonatkilométereit. Részletek>>>
A vasúttársaság több mint 1 millió vonatot közlekedtet évente, amelyek átlagosan 75 millió kilométert tesznek meg. Az utasok 62 százaléka bérlettel veszi igénybe a MÁV szolgáltatásait.
Pontokba szedtük a legfontosabb menetrendi változásokat:
Budapest-Győr között az InterCity vonatok óránként közlekednek. |
Az elővárosi vonatok Budapest és Tatabánya között sűrűbben járnak. |
A Budapest-Székesfehérvár vonalon 13 vonat meghosszabbított útvonalon Kőbánya-Kispest és Martonvásár között jár majd. |
Budapest és Keszthely között átlagosan 15 perccel lesz rövidebb az eljutás. |
Új járatokat indítanak Budapestről Százhalombattára. |
A Bécsbe tartó Hortobágy EuroCity a jövőben Nyíregyházáról indul, de továbbra is érinti majd Debrecent és a Keleti pályaudvart. |
Budapest és Prága között 10 perccel rövidül a menetidő. |
Varsóba új EuroCity járat indul Budapestről naponta Varsovia néven. |
A december 13-tól érvényes menetrend letölthető a MÁV-csoport honlapjáról >>>>