Kánikulai menetrendet vezetne be a nagyvárosokban a Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége.
A kánikula a közösségi közlekedésben dolgozó járművezetőkre legalább olyan hatással van, mint az utasokra, de ők nem szállhatnak le néhány megálló után, hanem órákon keresztül ülnek a napon átforrósodó panorámaablakok mögötti volánnál, s feszült figyelemmel kell követniük a forgalmat, hiszen egy rossz mozdulat, egy pillanatnyi kihagyás is balesethez vezethet - jegyzi meg a KSZOSZ közleménye.
Idegesebbek az utasok is
Ráadásul ilyenkor az utasok is az átlagosnál türelmetlenebbek, kötözködőbbek. Borzasztóan kockázatos ilyen körülmények között folyamatosan kint lenni a forgalomban – mondja Nemes Gábor. A KSZOSZ elnöke szerint az ilyen hosszan tartó hőségben nincs olyan munkavédelmi intézkedés, amellyel meg lehet óvni a járművezetőket a forróság hatásaitól.
Ahol nincs légkondi
A szakszervezet által javasolt, egyfajta „közlekedési sziesztát” elsősorban azokon a járatokon vezetnék be, amelyeken nem légkondicionált járművek közlekednek. Igaz a tartós kánikulában a légkondi sem sokat segít, hiszen az ajtókat 1-2 percenként ki kell nyitni, nincs is idő lehűteni a belső teret – teszi hozzá Nemes.
Írnak a BKK-nak
A KSZOSZ hamarosan írásban is felkéri az üzemeltető önkormányzatokat és a szolgáltatást megrendelő cégeket – a fővárosban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) -, hogy mielőbb dolgozzanak ki egy kánikulai menetrendet, amely az egyébként szokásosnál jóval kevesebb járat indítását tartalmazza.