A fizetésképtelenné vált Green Holidays utazási iroda székhelye a fővárosi Veres Pálné utcában (Kép forrása: MTI Fotó, Balogh Zoltán) |
Ezt a csődöt jelentett magyar utazási iroda törökországi partnere, az Akdem Travel vezetője nyilatkozta kedden az M1-en. Orhan Demirtas beszámolt arról, hogy hétfőn folyamatosan egyeztettek a magyar nagykövetséggel, és végül elmondhatják, a biztosítás rendelkezésre áll, hogy fedezze az utasok szállásköltségeit július 2-ától, vasárnaptól.
Elkezdték az egyeztetéseket az utasok visszaszállításáról is, megkezdődött az ügyfelek kiszállítása a reptérre, biztonságban hazatérhet mindenki.
Múlt héten sejteni lehetett, hogy baj lesz
A cégvezető felidézte, hogy a múlt héten csütörtökön értesültek először arról, a Green Holidays (GH) nem tudja az utazások teljes összegét időben kifizetni számukra két repülőgép utasai esetében. Ekkor a magyar iroda még azt ígérte, hogy másnap rendezik a hátralékot. Az összeg azonban pénteken és szombaton sem érkezett meg, holott a török cég kétszer is arra kérte a GH vezetőit, hogy állítsa le az utasok küldését, mert így nem tudja kifizetni a szállodákat.
A szombaton érkezett utasokat még fogadták, vasárnap azonban visszaküldték őket a reptérre, ahol meglepetéssel értesültek arról, hogy újabb gép érkezett utasokkal. A török iroda ekkor azonnal értesítette a török hatóságokat, a szállodaszövetséget, a minisztériumot és a nagykövetséget is.
Elmondta, hogy az utasokat nem akarták a reptéren hagyni, és a szállodákat megkérték, hogy a vendégek kapjanak ellátást. Tájékoztatták azonban a vendégeket, hogy a szállodájuk nincs kifizetve, ezt maguknak kell rendezniük, amíg nem érkezik a GH-tól pénz, vagy a biztosítás nem lép életbe hétfőn.
Rendezik a számlát
A nap végére mindenkit sikerült elszállásolni, és a cégvezető elmondása szerint tájékoztatták az utasokat, hogy ha megérkezik a GH-től vagy a biztosítás útján az összeg, akkor visszakapják a pénzüket, illetve kapnak egy számlát, amivel a biztosítónál vissza tudják igényelni a pénzüket.
Orhan Demirtas közölte: kedden megkapták a biztosítási pénzt, és értesítették a szálláshelyeket, hogy rendezik azoknak a számláját is, akik nem fizettek.
A Green Holidays Kft. vasárnap kora este jelentett fizetésképtelenséget. A Green Holidays honlapján vasárnap este azt közölte, hogy a társaság vagyoni biztosítékát az Uniqa Biztosító Zrt. szolgáltatja, a szükséges intézkedéseket a társaság helyett a biztosító teszi meg. Az utasok igényeiket közvetlenül a biztosítóval szemben érvényesíthetik, amelyet az info@uniqa.hu címen jelenthetnek be.
A kártalanítás menetéről cég honlapján tájékozódhatnak az érintettek, itt >>>>
Itthon van az első csoport
Közben kedd délután hazaérkezett a Törökországban rekedt károsultak első csoportja az Uniqa Biztosító által finanszírozott géppel. Az érkezőket a társaság munkatársai a helyszínen tájékoztatták a kárbejelentés módjáról, emellett folyamatosan tartják a kapcsolatot a Törökországban ragadt utasokkal is, hazajuttatásukon a magyar nagykövetséggel, valamint a helyi partnerirodákkal együtt dolgoznak.
Az Uniqa Biztosító kiemelten kezeli azok kárrendezését is, akiknek már befizetett utazásuk van a csődbe ment utazási irodánál.