2p

A fiatalok majdnem 90 százaléka ad ajándékot az idén, átlagosan 8 embernek.

A K&H ifjúsági index szerint ők átlagosan 37 ezer forintot költenek és költöttek az ajándékokra, lényegében annyit, mint tavaly. Ugyanakkor tetemes eltérések láthatóak: 32 százalékuk 25 ezer forinttal többet az egy évvel korábbinál, 26 százalékuk viszont 32 ezer forinttal kevesebbet szán az idei ajándékvásárlásokra. A beszerzési listákon a ruhák, kütyük és kozmetikumok viszik a prímet, de sokan terveznek élelmiszert, ajándékutalványt is ajándékként.

A fiatalok 85 százaléka ajándékozza meg családtagjait, rokonait, barátait, ismerőseit az idén, ez megegyezik a tavalyi aránnyal - derül ki a K&H ifjúsági indexből, amely reprezentatív kutatás keretében vizsgálta a 19-29 évesek ajándékozási szokásait.

A felmérés szerint az ajándékozó fiatalok átlagosan 8 embernek adnak meglepetést az ünnepi időszakban. Több mint 25 százalékuk korán lépett, november elején vagy azt megelőzően megkezdte az ajándékok beszerzését, 28 százalékuk a múlt hónap második felében látott neki a vásárlásnak, közel 33 százalékuk december eleje óta intézi, 12 százalékuk viszont az utolsó pillanatokra hagyja.

Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay

Mennyit, mire?

Az ajándékvásárló fiatalok átlagosan 37 ezer forintot terveznek költeni összesen, ami gyakorlatilag megegyezik a tavalyi összeggel. Több mint 40 százalékuk ugyanakkora büdzsével készül a vásárlásokra, mint tavaly.

A megkérdezettek között azonban jelentős eltérések vannak: 32 százalékuk a tavalyinál többet tud fordítani az idén ajándékokra, átlagosan 25 ezer forinttal. A válaszadók negyede - 26 százaléka - pedig kevesebbet fordít ajándék beszerzésre az idén, ők 32 ezer forinttal alacsonyabb összegből gazdálkodnak ebben az évben. A múlt évi közel 40 ezer forintos átlagot nézve az ajándékot vásárló fiatalok majdnem harmada több mint 60 ezer forintot költ, miközben akik kevesebbet, azok 5 ezer forinttal vágtak neki a meglepetések beszerzésének. Az ajándékozó fiatalok 4 százaléka nem vásárol, hanem saját maga készíti a meglepetéseket.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG