A hazai jégkrém-piacra jó idők járnak, hiszen a meleg nyári idő a hűsítő nyalánkság forgalmában már tavaly is komoly erősödést eredményezett és ez a tendencia idén is folytatódott. Elsősorban a családi dobozosnál jelentős a kiugrás. Az otthon elfogyasztott jégkrémek legnagyobb hányada diszkontból származik, a többség kedvence továbbra is a csokoládés és a vaníliás ízesítés.
Tavaly mindössze néhány olyan élelmiszer kategória tudott növekedni, amelyek forgalmában a nyári szezon kiemelt fontosságú. A rendkívül kedvező időjárás miatt tavaly a szénsavas üdítőitalok, a sörök és a jégkrémek forgalma volt igen erős, a gyártók többsége jóval nagyobb mennyiséget adott el mint 2010-ben - derül ki a Gfk Hungária összesítéséből.
Az idei szezon is kimondottan jól indult a jégkrém-gyártók és -forgalmazók számára: már májusban és júniusban is voltak olyan hosszú, forró időszakok, amikor a vásárlók erőteljesen a jégkrémek felé fordultak.. A családi dobozos jégkrémek eladása így az év második negyedévében – amely még nem tekinthető főszezonnak ebben a kategóriában – kis mértékben ugyan, de már meghaladta a tavalyi év harmadik negyedévének forgalmát.
Egy liter dobozos jégkrémet 600 forintnál olcsóbban lehet beszerezni, ám természetesen nagy különbségek vannak az egyes márkák között. Ugyanakkor minden árszegmensben látható növekedés: az olcsóbb és a drágább termékek is jobban fogynak. A Gfk szerint idén áprilistól júniusig minden harmadik háztartás vásárolt dobozos jégkrémet, alkalmanként átlagosan két dobozzal, nagyjából havonta egyszer.
A dobozos jégkrémek vezető értékesítési helye a diszkont áruházak, a hipermarketek és a szupermarketek. Ízben a csokoládé és a vanília a legkedveltebb, de a gyártók újításainak köszönhetően a különböző mixek is egyre népszerűbbek. A gyümölcsös ízek kevésbé fogynak, ezek közül az eper az, ami leggyakrabban kerül a vásárlók kosarába.