Saját márkás termékeinek bevezetésétől ugyan bővülést vár az Auchan Magyarország, de ez nem tudja ellensúlyozni a válság miatti kiesést
Saját márkás termékeinek bevezetésétől ugyan bővülést vár az Auchan Magyarország Kft., ez azonban a cég vezérigazgatója szerint nem tudja majd ellensúlyozni a válság miatti forgalomcsökkenést.
A cég várakozásai szerint rövid távon a forgalom mintegy 10 százalékát a saját márkás termékek adják majd. Az elmúlt évben a francia tulajdonú hipermarketlánc forgalma elérte a 244 milliárd forintot. Az idei évre prognosztizált forgalomcsökkenés mértékét a vezérigazgató nem számszerűsítette.
Jean-Paul Filliat elmondta: az Auchan nem adta fel a tervét, hogy Budapest és három vidéki nagyváros mellett még nyolc nagyvárosban nyisson hipermarketet, de hogy mikor, az a gazdasági helyzettől függ. "Az biztos, hogy 2010-ben nem nyílik új Auchan hipermarket" - mondta.
Az ACNielsen Piackutató legutóbbi adatai szerint az idei év első felében 165 milliárd forintot ért el Magyarországon a saját márkás termékek forgalma, ami 10 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest.
Rákóczi János, az Auchan saját márkás termékek beszerzésével megbízott igazgatója elmondta, hogy három hónapja, tesztjelleggel már mintegy 300 saját márkás termék van az Auchan áruházaiban, és számuk az év végére eléri a nyolcszázat. Hozzátette: a saját márkás termékek döntően élelmiszerek, és az alapvető élelmiszereket - ami Magyarországon előállítható - mindenképpen magyar beszállítóktól vásárolják.
Alain Cappannelli országos beszerzési és logisztikai igazgató szerint a Magyarországon előállított saját márkás termékek exportjára is jó lehetőségek mutatkoznak az Auchan csoporton belül.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Nemcsak Magyarországnak fordított hátat a Cora áruházlánc, amelynek hipermarketjei itt az
Auchan kezébe kerültek. A vállalat tovább zsugorodik, mert már a nyugat-európai piac is kifog rajta.
Jó példája a juharszirup annak, milyen mélyen összefonódott az elmúlt évtizedekben az Egyesült Államok és Kanada gazdasága. Hiába termelik amerikaiak a szirupot, ha kanadai eszközöket használnak hozzá.
Egyre valószínűbb, hogy a hagyományos csokoládé luxuscikké válik, miután egyik fő alapanyaga, a kakaó ritkaság lesz. Az élelmiszer-fejlesztők keresik, mivel lehetne pótolni a kakaót.
Az új tranzakciós adó bevezetése miatt előfordulhat, hogy a Szlovákiába látogató magyaroktól is
készpénzt kérnek olyan vásárlásoknál, amelyeket korábban bankkártyával fizettek ki.
Az építkezéseknél és a lakásfelújítások során sokszor találkozunk azzal a kihívással, hogy pontosan kalkulálni kell a betonozás költségeit. Hiszen ezek az alapmunkálatok nélkülözhetetlenek, gyakran a projektek kiindulópontját jelentik, és minden további munkálatra hatással lehet a minőségük.
El tudod képzelni, hogy autód ragyogó tiszta legyen anélkül, hogy közben egy csepp vizet is elhasználnál? Sokak számára ez a gondolat új és talán hihetetlen is, hiszen a hagyományos autómosási szokásokkal nőttünk fel. Az autómosók többnyire bőséges vízfelhasználással dolgoznak, hiszen azt gondoljuk, minél több víz és tisztítószer kerül a kocsira, annál tisztább lesz az. De mi van, ha van erre egy alternatíva?
Ihletet adott a belga Delhaize áruházlánc marketingeseinek a cigarettásdobozokon megjelentő figyelmeztetés a dohányzás káros hatásairól. Pozitív életvezetési tanácsokat fognak adni a vevőknek.