Saját márkás termékeinek bevezetésétől ugyan bővülést vár az Auchan Magyarország, de ez nem tudja ellensúlyozni a válság miatti kiesést
Saját márkás termékeinek bevezetésétől ugyan bővülést vár az Auchan Magyarország Kft., ez azonban a cég vezérigazgatója szerint nem tudja majd ellensúlyozni a válság miatti forgalomcsökkenést.
A cég várakozásai szerint rövid távon a forgalom mintegy 10 százalékát a saját márkás termékek adják majd. Az elmúlt évben a francia tulajdonú hipermarketlánc forgalma elérte a 244 milliárd forintot. Az idei évre prognosztizált forgalomcsökkenés mértékét a vezérigazgató nem számszerűsítette.
Jean-Paul Filliat elmondta: az Auchan nem adta fel a tervét, hogy Budapest és három vidéki nagyváros mellett még nyolc nagyvárosban nyisson hipermarketet, de hogy mikor, az a gazdasági helyzettől függ. "Az biztos, hogy 2010-ben nem nyílik új Auchan hipermarket" - mondta.
Az ACNielsen Piackutató legutóbbi adatai szerint az idei év első felében 165 milliárd forintot ért el Magyarországon a saját márkás termékek forgalma, ami 10 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest.
Rákóczi János, az Auchan saját márkás termékek beszerzésével megbízott igazgatója elmondta, hogy három hónapja, tesztjelleggel már mintegy 300 saját márkás termék van az Auchan áruházaiban, és számuk az év végére eléri a nyolcszázat. Hozzátette: a saját márkás termékek döntően élelmiszerek, és az alapvető élelmiszereket - ami Magyarországon előállítható - mindenképpen magyar beszállítóktól vásárolják.
Alain Cappannelli országos beszerzési és logisztikai igazgató szerint a Magyarországon előállított saját márkás termékek exportjára is jó lehetőségek mutatkoznak az Auchan csoporton belül.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.