1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Míg tavaly egyértelműen az LCD tévé volt a karácsonyi slágertermék a műszaki cikkek között, idén várhatóan a hordozható eszközök és a LED tévék viszik majd a prímet. Jövőre jöhet a 3D-őrület
Míg tavaly egyértelműen az LCD tévé volt a karácsonyi slágertermék a műszaki cikkek között, idén várhatóan a hordozható eszközök – digitális fényképezők, netbookok, mobiltelefonok, GPS-ek – kerülnek majd a fa alá, derült ki az egyik árösszehasonlító oldal immáron hagyományos, a karácsony előtti vásárlási szokásokat feltáró statisztikáiból. Ha karácsony, akkor szórakoztató elektronika. Az egyik áruház viszont a LED-tévék forradalmában hisz.

„A legkeresettebb termékkategóriákat vizsgálva látható, hogy letűnőben van a tavaly karácsonykor tapasztalt LCD tévé vásárlási láz, bár továbbra is a tíz legnépszerűbb termékkategória között van a piacon. Ennek hátterében persze az is meghúzódhat, hogy idén átlagosan kevesebb jut majd az ajándékozásra, amit a legkeresettebb termékek tavalyihoz képest alacsonyabb átlagára is alátámaszt” – mondta Szabari László, a Depo.hu árösszehasonlító oldal vezetője.

Idén a legnépszerűbb termékkategóriákat a mobiltelefonok, a hordozható számítógépek, a helymeghatározó eszközök (GPS), valamint az ismét előtérbe kerülő digitális fényképezők adják. „Utóbbi előretörése feltehetően annak köszönhető, hogy a magasabb felbontású fényképezőgépek ára az elmúlt években jelentősen csökkent. Így a vásárlók elérkezettnek látták az időt, hogy karácsony közeledtével a korosabb és jóval kisebb felbontású masináikat újabb modellre cseréljék” – tette hozzá Szabari László.
Élénkebb, miközben energiabarát

A legjobb ajándék kiválasztása nehéz feladat: míg év közben tudatosabban, a karácsonyhoz közeledve sokkal ötletszerűbben vásárolunk. Ezt hívja a fogyasztáspszichológia „impulzusvásárlásnak” – ami karácsonykor a műszaki cikkek beszerzésére is igaz. Az Euronics adatai szerint bár sokan időben, „bevásárlólistával” indulnak útnak, keresik a legjobb ajánlatokat, akciókat, a vásárlók többsége az ünnepek előtt mégis inkább a műszaki cikkek csábító kínálata alapján, az utolsó pillanatban dönt.
A Depo.hu karácsonyi statisztikái alapján izgalmas változások következtek be az egyes termékkategóriákon belül is. A mobiltelefonok tekintetében egyértelmű az iPhone és az Android egyeduralma, de markánsan átrendeződött a nagyképernyős televíziók piaca is. Ugyan még mindig az LCD tévé vezet, ugyanakkor az élénkebb színeket és alacsonyabb fogyasztást garantáló LED-es technológia iránt is egyre nagyobb az érdeklődés. „Jellemzően a plazma tévék kárára, itt ugyanis nyolcadára csökkent a kereslet a tavaly karácsony előtti időszakhoz képest a Depo.hu oldalon” – mondta Szabari László. A karácsony előtt legnépszerűbb 15 termékkategória közt új belépő a tablet pc, illetve ezzel párhuzamosan közel hatszorosára nőtt az érdeklődés a hordozható számítógépek területén még kisebb méretével és alacsony árával új műfajt teremtő netbook.

Ezt a tendenciát támasztják alá az Euronics adatai is. Sőt, a műszaki áruház szerint az évvégén a termékek közül a LED-tévék surranó pályán beérhetnek az első helyre, vagyis akár a legkeresettebb termékkategória is lehet az ünnepek előtt. Míg tavaly a „feltörekvők” között kapott helyet, idén már a LED TV lesz a top ajándék - állítják az áruháznál.

Az Euronics forgalmi adatai alapján az év vége egyértelműen a családi szórakozásé.  A dobogós helyezés azonban nem tart sokáig, jövőre sokan már nemcsak LED-en, de 3D-ben nézik a karácsonyi filmeket. „A legújabb 3D technológiával működő TV-k és kamerák versenyképes áraikkal 2011 legkeresettebb ajándékai lesznek” – mondta el Deák Szabolcs, az Euronics Kft. ügyvezetője.

Az Euronics szerint ugyanakkor idén vastagabb pénztárcával vághatunk bele az ajándékvásárlásba. Az áruház szerint a családok többsége az ünnepekre tartalékol, éves költésük ötödét karácsonyra tartogatják. Az eddigi tapasztalatok alapján az Euronics a 2009-esnél nagyobb forgalmat prognosztizál 2010-re. „A tavalyi visszafogott karácsonyi időszak után erős évvégére számítunk. Becsléseink szerint az Euronics 2010-es éves forgalma is várhatóan 10-12%-kal meghaladja a 2009-es év eredményeit.” – fogalmazott Fliszár Balázs, az Euronics Kft. egy részét tulajdonló Vöröskő Kft. ügyvezetője.

Privátbankár - Zsiborás Gergő

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG