1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szokásos mennyiség ötödével többet isznak a magyarok karácsonykor. Az ünnepek előtt fellendül a magyar bor és pezsgőpiac
A szokásos mennyiség ötödével többet isznak a magyarok karácsonykor. Az ünnepek előtt fellendül a magyar bor és pezsgőpiac, ilyenkor 20 százalékkal több bort adnak el a boltok, mint egy átlagos hónapban - olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.

Ugyanakkor a pezsgő készlet több mint felét is decemberben adják el. A válság miatt inkább otthon iszunk, idén a vendéglátóegységekben 20 százalékkal kevesebb bort ittak meg a magyarok, mint tavaly ilyenkor - nyilatkozta Varga Bálint, az évi tízmillió palack bort és pezsgőt forgalmazó Varga Pincészet  vezetője.

Varga szerint nemcsak a magyaroknál figyelhető meg ez a tendencia, a Nemzetközi Szőlészeti és Borászati Hivatal adatai szerint is átrendeződni látszik a globális borpiac. A világon 71 olyan országot tartanak nyilván, amelyekben foglalkoznak bortermeléssel, ezek közül csak 26 országban folyik számottevő bortermelés.

Ezekben az országokban összesen 260-280 millió hl bort termeltek idén.  Ennek 55 százalékát Európában fogyasztjuk el. A legtöbb bort a franciák (kb. 54 liter), és az olaszok (kb. 49 liter) isszák évente.  E két ország a világ borfogyasztásának negyedét teszi ki.  A világon az egy személyre eső elfogyasztott bor mennyisége 3,6-3,4 liter.

A háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma 2008. november-2009. októberben, értéket tekintve 3 százalékkal nőtt, az előző hasonló időszakhoz képest. Így az éves piac mérete meghaladja a 300 milliárd forintot, a Nielsen piackutató vállalat által mért 60 kategóriából. Mennyiségben mínusz 2 százalékot regisztráltak, egyik évről a másikra.

A legnagyobb forgalmú húsz kategória közül a toalett papír, pelenka, mosogatószer, hajfesték és szappan kiskereskedelmi forgalma mind értékben, mind mennyiségben emelkedett.
Ehhez képest a magyarok 30-35 litert isznak meg évente. Kutatások szerint: a 18 év felettiek 20 százaléka minden héten fogyaszt bort. A lakosság kb. 40 százaléka iszik vendégségben bort és pezsgőt, kb. 35 százalék az, aki otthon is felbont egy-egy üveg bort, 7-8 százalék körül mozog azok, száma, akik kocsmákban és talponállókban is fogyasztanak borokat. Ugyanakkor mindössze 10 százalék körül mozog azok száma, akik éttermekben és vendéglőkben is kipróbálják azokat az italokat, amelyek szerepelnek a borlapokon.

A Varga Pincészet elemzése szerint a gazdasági válság hatására élénkült a kereslet az olcsóbb palackos borok iránt, míg a középkategóriás, palackonként 400-900 forintos borok kereslete stagnált. A prémiumkategóriás - 1000 forint feletti - italok piaca is stabil maradt. 10-15 évvel ezelőtt a palackos borfogyasztás jobban kötődött az ünnepekhez, mint napjainkban, akkoriban akár kétszeresen is meghaladta a december egy átlagos hónap forgalmát.

Mára azonban, a bor egészségvédő hatása és a kifinomultabb étkezési kultúra miatt a borfogyasztás egyre inkább a mindennapi élet részévé vált. Jelenleg körülbelül 20 százalékkal haladja meg az ünnepi időszaki értékesítés egy átlagos hónap forgalmát.

Az idei év borforgalmát is befolyásolja a gazdasági válság. 2008 ősze óta folyamatosan esik vissza a gasztronómiai értékesítés, a borok kiskereskedelmi forgalmazása pedig minimális mértékben nő. Úgy tűnik az emberek tudatosabban vásárolnak borokat és inkább otthon fogyasztják el a kiskereskedelemben megvásárolt borokat, ahelyett, hogy vendéglátóhelyekre mennének. - nyilatkozta Varga Bálint.

Készüljön fel a -20 fokos reggelekre!
Sztrájk miatt bukhatjuk a karácsonyi utazást
Karácsonyfa-tippek: így csinálhat pénzt a fenyőből
Mesés karácsonyfadíszek - árkörkép fotókkal
Ilyenkor a legolcsóbb a pezsgő

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG