1p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szokásos mennyiség ötödével többet isznak a magyarok karácsonykor. Az ünnepek előtt fellendül a magyar bor és pezsgőpiac
A szokásos mennyiség ötödével többet isznak a magyarok karácsonykor. Az ünnepek előtt fellendül a magyar bor és pezsgőpiac, ilyenkor 20 százalékkal több bort adnak el a boltok, mint egy átlagos hónapban - olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.

Ugyanakkor a pezsgő készlet több mint felét is decemberben adják el. A válság miatt inkább otthon iszunk, idén a vendéglátóegységekben 20 százalékkal kevesebb bort ittak meg a magyarok, mint tavaly ilyenkor - nyilatkozta Varga Bálint, az évi tízmillió palack bort és pezsgőt forgalmazó Varga Pincészet  vezetője.

Varga szerint nemcsak a magyaroknál figyelhető meg ez a tendencia, a Nemzetközi Szőlészeti és Borászati Hivatal adatai szerint is átrendeződni látszik a globális borpiac. A világon 71 olyan országot tartanak nyilván, amelyekben foglalkoznak bortermeléssel, ezek közül csak 26 országban folyik számottevő bortermelés.

Ezekben az országokban összesen 260-280 millió hl bort termeltek idén.  Ennek 55 százalékát Európában fogyasztjuk el. A legtöbb bort a franciák (kb. 54 liter), és az olaszok (kb. 49 liter) isszák évente.  E két ország a világ borfogyasztásának negyedét teszi ki.  A világon az egy személyre eső elfogyasztott bor mennyisége 3,6-3,4 liter.

A háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma 2008. november-2009. októberben, értéket tekintve 3 százalékkal nőtt, az előző hasonló időszakhoz képest. Így az éves piac mérete meghaladja a 300 milliárd forintot, a Nielsen piackutató vállalat által mért 60 kategóriából. Mennyiségben mínusz 2 százalékot regisztráltak, egyik évről a másikra.

A legnagyobb forgalmú húsz kategória közül a toalett papír, pelenka, mosogatószer, hajfesték és szappan kiskereskedelmi forgalma mind értékben, mind mennyiségben emelkedett.
Ehhez képest a magyarok 30-35 litert isznak meg évente. Kutatások szerint: a 18 év felettiek 20 százaléka minden héten fogyaszt bort. A lakosság kb. 40 százaléka iszik vendégségben bort és pezsgőt, kb. 35 százalék az, aki otthon is felbont egy-egy üveg bort, 7-8 százalék körül mozog azok, száma, akik kocsmákban és talponállókban is fogyasztanak borokat. Ugyanakkor mindössze 10 százalék körül mozog azok száma, akik éttermekben és vendéglőkben is kipróbálják azokat az italokat, amelyek szerepelnek a borlapokon.

A Varga Pincészet elemzése szerint a gazdasági válság hatására élénkült a kereslet az olcsóbb palackos borok iránt, míg a középkategóriás, palackonként 400-900 forintos borok kereslete stagnált. A prémiumkategóriás - 1000 forint feletti - italok piaca is stabil maradt. 10-15 évvel ezelőtt a palackos borfogyasztás jobban kötődött az ünnepekhez, mint napjainkban, akkoriban akár kétszeresen is meghaladta a december egy átlagos hónap forgalmát.

Mára azonban, a bor egészségvédő hatása és a kifinomultabb étkezési kultúra miatt a borfogyasztás egyre inkább a mindennapi élet részévé vált. Jelenleg körülbelül 20 százalékkal haladja meg az ünnepi időszaki értékesítés egy átlagos hónap forgalmát.

Az idei év borforgalmát is befolyásolja a gazdasági válság. 2008 ősze óta folyamatosan esik vissza a gasztronómiai értékesítés, a borok kiskereskedelmi forgalmazása pedig minimális mértékben nő. Úgy tűnik az emberek tudatosabban vásárolnak borokat és inkább otthon fogyasztják el a kiskereskedelemben megvásárolt borokat, ahelyett, hogy vendéglátóhelyekre mennének. - nyilatkozta Varga Bálint.

Készüljön fel a -20 fokos reggelekre!
Sztrájk miatt bukhatjuk a karácsonyi utazást
Karácsonyfa-tippek: így csinálhat pénzt a fenyőből
Mesés karácsonyfadíszek - árkörkép fotókkal
Ilyenkor a legolcsóbb a pezsgő

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG