A Telex összeállítást készített a gyakorlatban július óta működő REpont palackvisszaváltó rendszerről. A lap az olvasói által beküldött problémás eseteket járta körül, ezek egyebek megtelt vagy nem működő automatákról vagy a gép által el nem fogadott, egyébként visszaváltható palackokról szólnak.
A lap kereskedőket is megkeresett, szerintük gyakori gond volt eddig, hogy a MOHU nem jött el az automatába dobott hulladékért, ha pedig mégis, akkor sem vitt el mindig mindent. A Lidl szerint az is fontos, hogy a vásárlók ne dobálják be túl gyorsan a palackokat, mivel a gépek másodpercenként egy vonalkódot tudnak leolvasni.
A piacok és vásárcsarnokok üzemeltetői pedig arról panaszkodnak, hogy hátrányban vannak, mert nem tudnak visszaváltó automatákat igényelni, miközben betétdíjas termékeket kell árusítaniuk nekik is.
A MOHU a lapnak megerősítette, hogy készülnek a rendszer csiszolására a visszajelzések alapján. Szerintük van elég autó a begyűjtött hulladék elszállításához, és az üzemeltetés is egyszerű, hamar megtanulható – írta a cég, ami szerint
a hibák közel 90 százaléka a nem megfelelő bolti üzemeltetésből adódott.
Mindazonáltal úgy látják: újra kell tervezni a logisztikát a most beérkezett adatok alapján, és arról is írtak, hogy ismét oktatást tartanak a boltok dolgozóinak az automaták működéséről.
A rendszer működésének első tapasztalatairól a legutóbbi Árkosár-felmérés eredményeit bemutató cikkünkben írtunk: