Az Emirates légitársaság Boeing 777-300ER típusú, Dubaiba tartó repülőgépe elsőként száll fel a Liszt Ferenc-repülőtér felújított 1-es kifutópályájáról (MTI Fotó: Kovács Tamás) |
Befejeződött a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér régebbi és kisebb, 1-es futópályájának felújítása, péntek délutántól újra két pályával üzemel a ferihegyi légikikötő.
Az 1-es terminálhoz közelebb eső futópályát márciusban zárták le, ez idő alatt öt futballpályányi területen cserélték ki a felületet: 1400 méter szakaszon 8500 köbméter betont építettek be, közel 300 kilométer elektromos kábelt fektettek le, és korszerűsítették a futópályához kapcsoló kábelaknákat is.
A lezárás ideje alatt a Budapest Airport kicserélte a futópálya vecsési végén a műszeres leszállító berendezést is, így az érkező repülőgépek már akkor is le tudnak szállni a repülőtéren, ha nagyon rosszak a látási viszonyok. Az új rendszernek köszönhetően a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a legkorszerűbb rádiónavigációs rendszerekkel szolgálhatja ki a légitársaságokat.
A pályafelújítás teljes költsége elérte a 2,1 milliárd forintot.
Az első gép, amely a felújított betoncsíkot használta, az Emirates Budapestről Dubajba induló Boeing 777-ese volt.