Ahogy arról mi is beszámoltunk, eladták Magyarország egyik legrégebbi online vállalkozását, a NetPincért. A vevő a szektor egyik legnagyobb globális játékosa, a német hátterű foodpanda. A vállalat 2012-ben alapított startupként indult, de igen gyorsan megnőtt az agresszív akvizíciós politikájának köszönhetően. A legnagyobb e-commerce inkubátor Rocket Internet szárnyai alól kinövő cég mára 5 kontinens 41 országában működik, csak idén 10 bevásárlást hajtott végre.
A foodpanda ugyanazzal az üzleti modellel dolgozik, mint a Rocket Internet legtöbb cége: fejlett gazdaságokban már sikeresen teljesítő üzletek replikáit hozzák létre fejlődő országokban, ahol jellemzően sokkal olcsóbban fel lehet építeni a vállalkozást. A NetPincér tranzakcióval kapcsolatban Ralf Wenzel, a foodpanda csoport ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a foodpanda egyik legfontosabb piaca Közép-Kelet-Európa, ahol a felvásárlás révén erősítik pozíciónkat, így még teljesebb körű szolgáltatást tudnak nyújtani az ügyfelek részére.
A NetPincér magánszemély tulajdonosai 16 évvel az alapítás után szállnak ki a társaságból, amely a magyar piac domináns online ételrendelési platformjává nőtte ki magát. 2013-ban közel 5 milliárd forint rendelést közvetített és országosan több mint 550 étterem kínálatát teszi elérhetővé a fogyasztók részére.
„Hiszünk abban, hogy a NetPincér a legjobb kezekbe került és a szolgáltatás sikertörténete töretlenül folytatódik. Cégünk know-how-ja nagyban hozzá fog járulni a vevő terjeszkedési terveinek megvalósulásához. 16 év után sem távolodunk el az e-commerce-től és reméljük, hogy hamarosan hasonlóan sikeres tranzakciókat zárhatunk.” – ezt Csontos Zoltán, a NetPincér társalapítója mondta.
A magyar vásárlással egy időben történtek még akvizíciók Horvátországban, Bosznia-Hercegovinában és Szerbiában is. Legutóbb augusztusban kapott tőkeinjekciót 60 millió dollár értékben a sokadik tőkebevonás után.