Az M-Ágnes Játéknagykereskedő és Készítő Bt. által forgalmazott „Nappy” játékkutyusokat és a „Filly” királyi családot a vállalkozás reklámfilmekkel, plakátokkal és a honlapján megjelenő hirdetésekkel népszerűsítette. A reklámokban megjelenő üzenetek (pl. „Gyűjtsd össze mindegyiket!”) a játékok megvásárlására szólították fel a kiskorúakat, hiszen a gyűjteményük csak akkor lehetett teljes, ha annak összes darabját megvásárolták.
A GVH szerint mivel a termékek nem átlátszó csomagolásban kerültek értékesítésre, a fogyasztók nem tudhatták, hogy a „Filly”, illetve a „Nappy” termékek közül pontosan melyiket vásárolják meg, így előfordulhatott az is, hogy a gyűjtemény egy darabját több alkalommal is megvásárolták. A vizsgált reklámok elsősorban a 10 év alatti korosztályt célozták meg, amelynek tagjai életkorukból fakadóan különösen kiszolgáltatottak, mivel rájuk erőteljesebb hatást képes gyakorolni a reklámban szereplő felhívás.
Az Egmont-Hungary Könyv- és Lapkiadó Kft. a „20 éves az Egmont kiadó” nyereményjátéka kapcsán olyan üzeneteket fogalmazott meg (pl. „Gyűjtsd az Egmont matricákat egész évben és nyerj!”) az általa kiadott magazinokban, kirakati plakátokon és az internetes honlapján, melyekben kiskorúakat közvetlenül szólított fel a magazinok megvásárlására.
A vállalkozás a játék népszerűsítése során az Egmont magazinokon megjelenő matricák gyűjtésére szólította fel a gyerekeket, melyekért cserébe a negyedévente megrendezett sorsolásokon vásárlási utalványokat, könyvcsomagot, magazin előfizetést lehetett nyerni, valamint az összes beküldő között év végén 1 millió forintot sorsoltak ki.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy mindkét vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor termékeit, illetve nyereményjátékát olyan módon reklámozta, hogy abban kiskorúaknak szóló, vásárlásösztönző felhívásokat fogalmazott meg. A GVH bírság kiszabását is indokoltnak látta, ezért a vállalkozásokra 1-1 millió forint bírságot szabott ki.