2p

Páros lábbal rúgta be az ajtót az ősz: a légkondikat esernyők, esőkabátok váltották le a legnagyobb ár-összehasonlító oldalánál is.

A rossz idő hirtelen, átmeneti idő nélkül köszöntött be: míg egyik nap még verőfényes napsütésben küzdöttünk a hőség ellen, szinte azonnal a borús felhők és a folyamatos esőzés jelenti az új kihívást. Ez meglátszik az Árukereső.hu kereséseiben is, ahol egy hét alatt a hűtőberendezésekről az esőkabátokra került a fókusz.

Magyarországon két hete még gyerekszandálokat és ugróvárakat kerestek közel kétszer annyian, a múlt héten azonban közel hétszer többen kutattak esőkabátok, háromszor annyian esernyők, és több mint kétszer annyian radiátorok és férfi dzsekik iránt. Egyértelmű, hogy még az időjárás-előrejelzések ellenére sem tudtak felkészülni az ilyen drasztikus változásra a fogyasztók, most pedig próbálják beszerezni a szükséges holmikat - írja közleményében az Árukereső.

Esőkabát, gumicsizma, esernyő - ezek mennek, pedig egyébként mostanában lesz érdemes klímaberendezést is nézni, nem akkor, amikor mindenki azt akar venni.
Esőkabát, gumicsizma, esernyő - ezek mennek, pedig egyébként mostanában lesz érdemes klímaberendezést is nézni, nem akkor, amikor mindenki azt akar venni.
Fotó: Depositphotos

Ugyanez igaz szomszédainkra is. Csehországban több mint háromszor annyian kutattak esernyőket és közel kétszer annyian kutyaruhákat, hogy kedvenceik se fázzanak meg. Szlovákiában hétszeresére ugrott a gyerek gumicsizmák iránti érdeklődés, és majdnem hatszorosára a női gumicsizmáké – persze itt is több mint ötször annyian kerestek rá esernyőkre, és majdnem kétszer annyian kutyaruhákra.

Szlovéniában pár hete még a kerti hinták voltak a sztárok, most azonban radiátorokat és téli gumikat keresnek kétszer annyian. Szerbiában a légkondikat és medencéket a melegítők és kályhák váltották, 75 százalékos és 61 százalékos növekedéssel. Horvátországban is légkondicionálók és elektromos robogók helyett a téli gumik és a szárítók esetében tapasztaltak 73 százalékos és 80 százalékos növekedést. Érdekesség, hogy 1083 százalékkal nőttek meg a babacipők keresései is, valamint 116 százalékkal a gyerekek sportcipői. Romániában a ventilátorok növekedését az olajmelegítőké váltotta 67 százalékos ugrással.

Egyedül Bulgária lóg ki a sorból, ahol gyümölcsprések és párásítók a sztárok, 130 százalékos és 90 százalékos növekedéssel.

Egyértelmű tehát, hogy itt az ősz, és itt is marad – és ehhez igazodnak a régió fogyasztói is. Egyszerűen hozzá kell jutnia mindenkinek minél előbb azokhoz az eszközökhöz, felszerelésekhez vagy ruhaneműkhöz, amikkel fel tudja venni a küzdelmet az elemekkel - írja az Árukereső.hu.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG