1p
Már nagyszülei is készítettek borokat a villányi régióhoz tartozó Palkonyán. A hagyományokra alapozva lépett ki a piacra Mayer Róbert családi pincészete, ahol a szőlő gondozását, nevelését a család végzi.

Mióta üzemel a pincészet?

Már a nagyszülők is készítettek borokat a palkonyai műemlékvédelem alatt álló pincesoron, de talán az 6 évvel ezelőtti teljes présház és pince felújítást nevezhetjük a borral történő komolyabb foglalkozás kezdetének.

Hogy tudná magát elhelyezni a jelenlegi hazai piacon?

Kis, családi pincészet vagyunk, hagyományos borkészítési technológiákat alkalmazunk, nem cél a nagy darabszámú ’tömegborok’ készítése. Ehhez mért a jelenlegi hazai piaci jelenlétünk, boraink elsősorban éttermekben, szaküzletekben és vinotékákban, illetve az egyik hazai áruházlánc polcain találhatók meg.

Milyen változások, fejlődés érzékelhetők a pincészet mindennapi életében?

Egy pincészet életében hirtelen változások nem jellemzőek. Az idő, amíg a szőlőfürtből egy pohár komoly bor lesz egy elegáns vacsorához, években mérhető. Így mi is hosszú távon gondolkodunk. A kitartó munka és a bevételek folyamatos visszaforgatása - ha nem is kiugró - de az évek során látható fejlődést eredményezett, és azon dolgozunk, hogy ez így folytatódjon. A borversenyeken elért eredmények, a szakújságokban megjelenő borteszteken kapott magas pontszámok, a borfesztiválokon tapasztalt közvetlen visszajelzések erősítenek meg ebben a hitünkben.

Hogyan definiálná a pincészet stílusát?

Családi hagyományok, klasszikus borkészítési technológia, természetesség, minőség. Talán ezekkel a szavakkal jellemezhető leginkább a pincészet.

Hogyan jellemezné a készített borokat?

A legfontosabb, hogy jó minőségű, szép borok készüljenek. Úgy gondolom, hogy fontos, hogy egy borász ismerje a borkedvelők ízvilágát, elvárásait, de ez nem jelenti azt, hogy a piac által elvártak szerinti borokat kell készíteni. Sok borásznak van egy stílusa, amit követ, ez nálam is így van. Én az olyan borokat kedvelem, melyek kerekek, harmonikusak és gazdag beltartalommal bírnak.

Mekkora területen és milyen borokat termelnek?

Jelenleg 4 hektáron termelünk, a területek a Palkonya fölötti Villányi-hegység dűlőin találhatók. A villányi régióra jellemző szőlőfajtákat termesztjük, azaz Portugieser, Zweigelt, Merlot, Cabernet Franc, Cabernet Sauvignon. Fehér fajták közül egy kisebb területen Olaszrizlinget is szüretelünk.

Milyen eljárásokat alkalmaznak? Jellemző-e az újítás ezen a területen?

Alapvetően hagyományos eljárásokat alkalmazunk a borkészítés során. A szőlő gondozását, nevelését a család végzi, a kézi szüret és bogyózás után a must betonkádakban erjed, majd fajtától függően tartályban illetve ászok- vagy barrique hordóban érik borrá.

Milyen jövőképe van a pincészetnek?

Azon az úton akarunk tovább haladni, ami elindultunk. Nem cél a gyors növekedés, ahogy már említettem hosszú távon gondolkodunk és alapvetően ennek a fényében hozunk döntéseket is.
Szeretném, ha a pincészet borai egyre ismertebbé válnának a borkedvelő közönség körében, és a jövőben egyre többen keresnék Mayer Róbert Pincészetének termékeit az éttermek borlapjain és a vinotékát polcain.

Mi a kedvenc bor?

Nincsen kedvenc bor, teljesen szituáció-, étel- és hangulatfüggő, hogy mit kóstol legszívesebben az ember. Ha mindenáron meg kell nevezni, akkor az ausztrál Peter Lehmann pincészet borait emelném ki.

Milyen arányban fogyasztja a saját és a „konkurencia” borát?

Egy borász természetes, hogy fogyasztja a saját borát, ez első sorban szakmai szempontok és a piaci összehasonlítás miatt fontos. Emellett szívesen kóstolok külföldi – pl.: chilei, ausztráliai, dél-afrikai – borokat, más talaj, eltérő időjárási viszonyok, különböző borászati technológiák alkalmazása miatt sokszor teljesen egyedi ízvilággal találkozik az ember.

Mi az alapelve a borkészítés során?

Szerintem fontos, hogy a borász együtt éljen a borral, azaz végigkísérje a bor születésének teljes folyamatát, mert ez garancia a fenntartható minőségre. Szeretném, hogy aki a kezében tart, kinyit egy palackot pincészetünk boraiból érezze a gondosságot, a minőségre, legjobbra való törekvést.

Az Ön számára mit jelent a borkészítés?

Hivatás, családi hagyományok tovább vitele, hobbi. A szőlő, a bor generációk óta része a mindennapjainknak, ez jelenleg is így van.

Hogyan készülnek a karácsonyra?

A honlapunkon található, az ünnep hangulatát idéző borcsomag ajánlatokkal, melyeket mindig a vevők igényeihez, egyéni elképzelésihez alakítunk.

(x)

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG