1p
Míg 2010-ben a magyar autósok több mint fele mondta, hogy egy év alatt 10 ezer kilométernél többet tesz meg autójával, addig idén már csak a megkérdezettek 44 százaléka nyilatkozott így - derül ki a Robert Bosch Kft. legújabb, MTI-hez eljuttatott felméréséből.

A Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet immár harmadik alkalommal készített országos, reprezentatív felmérést a magyar lakosság autóhasználati és javíttatási szokásairól, a szervizek ismertségéről és választás okairól. A kutatás során összesen 2400 embert kérdeztek meg, az adatfelvétel 2012 januárjában és februárjában történt.

Az eredményekből kiderül: napjainkban a budapestiek is kevesebbet autóznak, 2010-ben még ők használták legtöbbet gépjárművüket és közel 60 százalékuk tett meg évente több mint 10 ezer kilométert. Idén a fővárosiaknak már csak alig több mint 40 százaléka utazik ennyit személyautójával.

A 2012-es kutatási adatokból az látszik, hogy jelenleg a vidéki városokban élők teszik meg a legtöbb kilométert gépjárművükkel. A férfiak és a háztartásban egy főre jutó jövedelem szerint a legjobb helyzetűek idén is többet autóznak, mint a nők és az alacsonyabb jövedelműek.

A fiatalabb személygépkocsik a legmagasabb jövedelemmel rendelkezők birtokában vannak, ezért az 5 évesnél fiatalabb gépjárműveket használják a legtöbbet, azonban még a 20 évesnél idősebb autók is átlagosan évi 11.000 kilométert tesznek meg - derül ki a felméréséből.

A Medián 2012. évi kutatásának adatai azt mutatják, hogy az autókat egyre kevésbé javíttatják márkaszervizekben, mert a tulajdonosok többnyire a független szervizekhez fordulnak. Ennek hátterében jórészt az autópark elöregedése áll.

A Magyarországon több mint 80 márkafüggetlen szervizzel jelen lévő Bosch Car Service hálózat a kutatás eredménye szerint továbbra is az egyik legismertebb autószerviz hálózat az országban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG