A Gazdasági Versenyhivatal döntése szerint az Exch-Immo Kft. és a Club Hotels Europe Ingatlanhasznosító Kft. megtévesztette a fogyasztókat üdülési jogaik eladásáról szóló ajánlatokkal. A jogsértésekért együttesen mintegy 41 millió forint bírságot szabott ki a GVH.
Az Exch-Immo Kft., illetve a tevékenységét 2016-ban részben átvevő Club Hotels Europe Kft. üdülési joggal rendelkező fogyasztókat keresett meg és hívott személyes egyeztetésre 2014. január 1-jétől kezdődően. Az egyeztető megbeszéléseken a vállalkozások közreműködést ígértek a velük tárgyaló fogyasztók üdülési jogainak továbbértékesítésében, ám feltételként szabták, hogy e fogyasztók teljesen új üdülési jogot vagy egyéb, hosszú távra szóló üdülési terméket vásároljanak.
Átverték a fogyasztókat
A GVH döntésében megállapította, hogy a két, egymással együttműködő vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert Exch-Immo Kft. azt a valótlan benyomást keltette, hogy eredményesen működik közre a fogyasztók üdülési jogának értékesítésében; mindkét vállalkozás azt a valótlan benyomást keltette, hogy céljuk az üdülési jogok másodlagos értékesítése.
A hivatal a bírság megállapításakor súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat huzamosabb ideig tartott, az érintett fogyasztói kör pedig sérülékenynek minősül.
A GVH mindkét vállalkozásra a törvényi maximumot elérő összegű bírságot szabta ki az eljárás alá vont cégek, illetve további vállalkozások visszatartása érdekében a hasonló jogsértésektől. A két vállalkozás egyetemlegesen felel a bírságösszegek megfizetéséért.