A GVH bírságot ugyan még egyelőre megúszták, de a versenyhivatal figyelmeztette a Hollandimpex Kereskedelmi és Szolgáltató, valamint az American Leisure International Kft-ket, ugyanis fiatalító és ránctalanító hatással reklámozták a „Collatan” és a „Twist” szoláriumcsöveket, anélkül, hogy ennek bármi alapja lett volna. Emellett a GVH előírta azt is előírta a vállalkozásoknak, hogy tájékoztassák azokat a szolárium stúdiókat, amelyekhez jogsértő állításokat tartalmazó reklámanyagot juttattak el.
A versenyhivatal az ehhez hasonló hirdetésekre figyelt fel:
„De a bőrfiatalító szoláriumcső valóban létezik! A barnítás mellett a Coffee Love Collatan csövek serkentik a kollagén képződést, így selymesebbé, rugalmasabbá varázsolják a bőrt!”
„Az egyedülálló kivitel a kollagén termelést is stimulálja, tiszta, fiatalos és bőrhibák nélküli bőrképet biztosít.”
Nem volt rá elég bizonyíték
A GVH megállapította, hogy a két vállalkozás nem tudta igazolni a szoláriumcsövekkel kapcsolatos, bőrfiatalításra vonatkozó állításait. A benyújtott bizonyítékok ugyanis nem voltak alkalmasak a reklámként használt kijelentések alátámasztására, mert nem érték el az elvárt igazolási szintet, illetve egyéb aggályokat is felvetettek, például
• a vizsgálatok egyike sem az érintett termékekre vonatkozott, és ekvivalencia igazolást sem nyújtottak be,
• az egyik csatolt tanulmányt 2014-ben tették közzé, míg a reklámok 2013-tól futottak,
• a fogyasztókon végzett vizsgálat ismertetése kizárólag a vizsgálati alanyok szubjektív érzékelésén alapult.