Padlóig nyomják, hogy éjfél előtt lejussanak a pályáról?
Nincs négynapos, így a hetit vesszük A legnagyobb számban a heti, 10 napra érvényes jogosultságot értékesítik, ebből tavaly 8,1 milliót adtak el személygépkocsik és motorkerékpárok számára. Az éves, 13 hónapig érvényes jogosultságot 90 százalékban a hazai úthasználók vásárolják meg. 2012 óta már nem válthatnak négynapos matricát az autósok. |
A Világgazdaság cikke szerint Németh Lászlónét Szilágyi György jobbikos képviselő kérdezte arról írásban, hogy nem látja-e indokoltnak az autópálya díjak esetében az úthasználati jogosultság lejáratát követő, joghátrányoktól mentes türelmi időszak bevezetését. (Magyarán: ha lejárt a matrica, az autósnak legyen valamennyi ideje elhagyni az autópályát, mielőtt megbüntetik.)
A képviselő példaként a parkolást hozta fel (Budapesten a parkolójegy lejárta után a parkolás hosszától függően 5-15 percig még nem bírságolják meg az autósokat.) Szerinte közlekedésbiztonsági szempontból, az esetleges gyorshajtás elkerülése miatt is érdemes lenne megfontolni, hogy a sztrádahasználatnál is egy türelmi időszak után kelljen csak pótdíjat fizetni.
Érvényességi idő: egy év + 15 perc?
A miniszter közölte: a havi "matrica" - a februárt kivéve – legalább 1-2 nappal hosszabb időre biztosít jogosultságot. A tárcavezető szerint a díjstruktúra jelenleg is módot ad a jogosultság maximális kihasználtságára. Úgy vélte, hogy egy évesnek nevezett, 13 hónapig használható jogosultság esetén egy 15, vagy 30 perces türelmi idő nem oldaná meg az esetleges gyorshajtás problémáját. Hozzátette, a közvetlenül éjfél utáni pótdíjazások száma igen elenyésző.