1p
A hagyományos online vásárlókon november első hetében, míg a mobiltelefonon vásárlókon csak november 20-a környékén tör ki a karácsonyi bevásárlási láz – derült ki a legnagyobb magyar aukciós portálokat üzemeltető allegroup.hu Kft. felméréséből. Ráadásul az egyszerű online vásárló szenteste már nemigen foglalkozik a számítógépével, míg az okostelefont használók még december 25-26-án is kiemelkedően aktívak.

Az allegroup.hu várakozásai szerint a tavaly év végi időszakhoz képest idén karácsonykor több mint háromszorosára nőhet a mobiltelefonokon keresztüli értékesítés, így vélhetően ez lesz az első olyan szezon, amikor az meghaladja a 100 millió forintot. A teljes karácsonyi forgalmunkhoz képest ez az összeg önmagában még nem jelentős, de a növekedés dinamikáját figyelembe véve rövid idő alatt a mobilos eladások komoly tényezővé válhatnak a hagyományos netes vásárlás mellett – mondta Csupor Erik, többek közt a Vaterát is üzemeltető allegroup.hu Kft. ügyvezetője.

Jól illusztrálja a helyzetet, hogy a tavalyi év végén a teljes forgalom 1,5 százalékát tette ki a mobilos értékesítés, a 2013 márciusáig tartó pénzügyi év végére prognosztizált 4 százalékos arányt pedig már most, a karácsonyi szezon előtt elérték.

Az okostelefonok, és más mobileszközök penetrációját jól jellemzi, hogy az elmúlt hónapban az Allegroup.hu-hoz tartozó oldalakat több mint 2,1 millió alkalommal látogatták meg okostelefonnal, és 309 ezer alkalommal tablettel, számítógépről pedig 31,8 millió látogatást regisztráltak az Allegroup.hu oldalai. Egy évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban csupán 676 ezer látogatás érkezett okostelefonról, és alig 53 ezer tabletről.

Amellett, hogy a mobilos vásárlás igen dinamikusan fejlődik, a kutatás eredményei azt mutatják, hogy az online aukciós oldalakat a jellemzően még mindig számítógépekről látogatják.

Az allegroup.hu Kft. felmérése szerint a karácsonyi időszakban nagyjából negyedével nő a mobileszközökön értékesített termékek száma, az eladott termékek átlagára pedig nagyjából 10 százalékkal emelkedik az éves átlaghoz képest. Idén a prognózisok szerint 20 ezernél is több termék fogyhat mobilon keresztül a karácsonyi időszakban, míg az átlagos kosárérték valamelyest csökkent tavalyhoz képest. Utóbbi oka elsősorban abban keresendő, hogy okostelefont ma már a kisebb vásárlóerővel rendelkező réteg is megengedheti magának – tette hozzá Csupor Erik.

A várakozások szerint ebben a szezonban továbbra is a műszaki cikkek, és az otthonnal kapcsolatos termékek, valamint a játékok lesznek a legkelendőbbek a mobilos vásárlók számára. A korábbi tapasztalatok azt mutatják, hogy emellett nem elképzelhetetlen akár a 400-500 ezer forintos óra-ékszervásárlás sem, de szépen fogynak a nagyobb értékű műszaki cikkek is, mint például az okostelevíziók. Az elmúlt hónapokban a Vatera mobil applikációján keresztül a százezer, vagy akár a millió forintot meghaladó értékű luxusórák is elkeltek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG