Az első fél év során 29,9 százalékkal emelkedett a külföldről magánimport keretében behozott kocsik száma - ismertette a Das WeltAuto. Az idei első fél év során 57 277 magánimportban behozott kocsira kértek új rendszámot.
Pont azt hozzuk, ami a legkockázatosabb
Főként a magasabb kategóriájú, ám tíz évnél idősebb, pár százezer forintos, gyakran ismeretlen előéletű, korszerűtlen példányok érkeznek az országba, holott ezek a legkockázatosabbak az új tulajdonos számára - mutatott rá Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója.
A külföldről behozott gépjárművek között a felső- (13 936 autó), illetve alsó-középkategóriás (12 984 autó) és az egyterű (10 361 autó) gépkocsik voltak a legnépszerűbbek. A legtöbben Volkswagent, Fordot, Opelt, BMW-t és Audit importáltak.
A szervizt nem szabad megspórolni
Frank György szerint a folyamat hasznos is lehetne a magyar automobilitás szempontjából, ha jó minőségű, fiatal autók érkeznének, mivel így az alacsony számú újautó-eladások miatt keletkező lyukakat tömné be a piacon. A márkaigazgató óvott az ismeretlen előéletű autók megvásárlásától, egyben a kockázat csökkentése érdekében azt javasolta a vevőknek, hogy az adásvételi szerződés aláírása előtt vigyék el a kocsit márkaszervizbe, ahol pár tízezer forintért átvizsgálják.
Új autók: mit vesznek most a magyarok?
A legfrissebb adatok szerint júniusban 7371 új személyautó és 1457 kishaszonjármű került forgalomba Magyarországon. A kedvenc márkák és típusok listáját itt találja >>