Lájkold a Privátbankárt, mi adunk 10 forintot - fogjunk össze együtt a gyerekekért! >> |
A megnövekedett igényekkel arányosan 8 százalékkal több húsvéti üreges csokoládét gyártottak Diósgyőrben az idei szezonra, az exporttermelés 1040 tonnáról 1320 tonnára emelkedett a tavalyihoz képest.
A csoki nyuszi és csoki mikulás ipar a válságban is növekszik
A csokoládéfigurák iránti egyre növekvő igény következtében a Nestlé egyetlen, kizárólag csokoládéfigurákra specializálódott gyártóegységében évről évre több terméket gyártanak. Míg 2010-ben összesen közel 2500 tonna húsvéti és karácsonyi üreges figura készült az üzemben, addig 2011-ben már 2800 tonna, 2012-ben pedig több mint 3000 tonna édesség hagyta el a gyárat. A helybéli foglalkoztatottak száma is a termeléssel arányosan növekedett az elmúlt években, idén a legintenzívebb időszakban közel 600 fő vesz részt a termelésben.
Új-Zélandon és Dél-Afrikában is tőlünk rendelnek
A valódi csokoládéból készült szezonális üreges figurákra szinte az egész világon nagy az érdeklődés. Nem csupán a környező országokból, hanem Új-Zélandról vagy éppen Dél-Afrikából is kapunk megrendelést. Az idei új megrendelőink között pedig olyan országok is szerepelnek, mint Chile, Kanada és Ausztrália – mondta Jean-Pierre Polanen, a diósgyőri Nestlé gyár igazgatója.
A fogyasztók egyre tudatosabbak, igényesebbek, minőségi termékeket szeretnének versenyképes áron. Ennek köszönhetően az üreges figurák minősége sokat emelkedett az elmúlt években. A Nielsen kiskereskedelmi piackutatási adatai szerint 5 év alatt a korábbi mennyiség közel felére csökkent a bevonó masszás termékek mennyisége a piacon a húsvéti és karácsonyi szezonban.
Ez azt jelenti, hogy ma már a megvásárolható üreges figurák mennyisége 75%-ban valódi csokoládé. Ezen belül a tejcsokoládé vezet 65%-os részesedéssel, az étcsokoládé 6%-os, a fehér csokoládé kevesebb, mint 1%-os értékesítést tudhat magának, a különböző csokoládé típusokból készült keverékek pedig 3%-ot tesznek ki.