1p
Az Antenna Hungária Csoport (AH) decemberben 14 új telephelyről indítja el digitális kereskedelmi szolgáltatását
Az Antenna Hungária Csoport (AH) decemberben 14 új telephelyről indítja el digitális kereskedelmi szolgáltatását, s ezzel a digitális hálózat lakossági lefedettsége 95 százalékra nő - mondta Jean-Francois Fenech, a cég vezérigazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

Az új telephelyekkel együtt az év végén már 29 bázisról sugározzák a digitális adást. A lefedettség 2009 végén 88 százalék volt.

A vezérigazgató elmondta: az elmúlt években jelentős változásokon ment keresztül a televíziós sugárzás a magyar piacon. Míg 2003-ban az analóg és digitális földfelszíni platformnak 34 százalékos részesedése volt, addig ez 2009-re 22 százalékra csökkent. Eközben a műholdas digitális és analóg platform részesedése 11-ről 19 százalékra, az analóg és digitális kábel sugárzás részesedése 55-ről 56 százaléka emelkedett, s a csak digitális internetes IPTV-é 3 százaléka nőtt nulláról.
 
Az AH Mindig TV digitális szolgáltatása 7 ingyenes és 11 fizetős csatornát tartalmaz, és október végén 125 ezer háztartásban nézték, az ügyfelek száma a cég előrejelzése szerint 200 ezerre nő a jövő év első negyedévében. A fizetős csatornákat nézők számát az AH egyelőre nem közli.

A vezérigazgató szerint ahhoz, hogy a digitális földfelszíni sugárzás gyorsabban terjedjen, ki kell dolgozni azt a támogatási rendszert, ami lehetővé teszi, hogy olcsón jussanak hozzá a digitális sugárzáshoz szükséges dekóderhez a háztartások. Ezen túlmenően meg kell hozni azokat az állami hatáskörbe tartozó döntéseket is, amelyek feltétlenül szükségesek sikeres átálláshoz. Meg kell határozni például az analóg sugárzás területenkénti lekapcsolási sorrendjét, s ki kell építeni azt a monitoring rendszert, ami a dekóder-támogatások felhasználásának hatékonyságát méri.

Napjainkban mintegy 800 ezer háztartás, körülbelül 2 millió állampolgár nézi analóg módon a földfelszíni adásokat. Jean-Francois Fenech elmondta, hogy a dekóderek ára egy év alatt 40 százalékkal csökkent, míg a digitális adást is fogó integrált tv-ké 20 százalékkal. Az AH arra számít, hogy a dekóderek ára tovább csökken, s legolcsóbbaké az év végén már 10 ezer forint alatt lesz.

Az AH a teljes digitális átállásra 2011 végéig összesen 25 milliárd forintot költ, azaz évente 4-5 milliárdot.

Magyarországon 2011 végén ér véget az analóg földfelszíni sugárzás, ezt követően csak a dekóderrel fogható digitális adás lesz elérhető a lakosság számára.

November végén a Nemzeti Hírközlési Hatóság becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy az ingyenesen elérhető műholdas adásokat nézik.
 
A nemzetközi tapasztalat az, hogy a földfelszíni analóg adás lekapcsolása előtt mintegy fél évvel kezdenek tömegesen átállni a háztartások a dekóderrel fogható digitális tévére.

Kérdésekre válaszolva a vezérigazgató elmondta: meglátják, hogy a megszavazott médiatörvény tartalmazza-e majd azt a kitételt, amely szerint 2010 júniusával megszűnnek azok a hosszú távú, 12 évre kötött digitális sugárzási szerződések, amelyeket a közmédiumokkal korábban írt alá az AH.

A vezérigazgató elmondta, hogy bár a szerződések időtartama sokkal hosszabb mint 2010 júniusa, egyelőre egy tervezetről van szó, s mielőtt erről nyilatkoznak, szeretnék látni a mögöttes okokat is. A digitális átállásról például egy ötpárti parlamenti bizottság döntött, s ezért ez a terv meglepetésként érte. Azt viszont szívesen venné, ha a médiatörvényben engedélyeznék, hogy az embereknek joguk legyen a társasházak tetejére központi antennát szereltetni.

MTI

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Végleg vége a jó világnak: a 60 százalékos drágulás lassan megérkezhet a boltokba
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 15:06
A csokoládé olyan szenvedélye az embereknek, hogy az elmúlt hónapokban képes volt rácáfolni a legalapvetőbb közgazdasági törvényre, a kereslet és kínálat önszabályozó mechanizmusának működésére.
Vásárló Kellemetlen áremelkedésre ébredhetnek szerdán a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2024. március 25. 12:47
Drágul a benzin a húsvéti ünnepek előtt. 
Vásárló Hiába van vasszigor a magyar diszkontokban, erre jutott a legújabb Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 25. 05:44
Februárhoz képest 1,9 százalékkal nőtt a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára. Októberhez képest viszont bő 4 százalékos a csökkenés.
Vásárló Újra napirendre került a vasárnapi boltzár, a szomszédban
Buksza blog | 2024. március 24. 16:09
Könnyen lehet, hogy kellemetlen meglepetés érheti hamarosan a Romániába utazó magyarokat, ugyanis a bukaresti kormányt azt fontolgatja, hogy bevezeti a boltok kötelező vasárnapi zárva tartását.
Vásárló „Eldugják” a csokit a vásárlók elől egy diszkontláncban
Privátbankár.hu | 2024. március 23. 12:46
Az áruházak egyik vásárlásra csábító trükkje, hogy a pénztárak futószalagjai fölötti polcokon csábító apróságokat kínálnak a vevőknek ösztönözve az impulzus vásárlást. Ez megváltozhat a jövőben.
Vásárló Pórul járt a Tesco, a Lidl jött ki jól a veszekedésből
Buksza blog | 2024. március 21. 10:16
Mélyen a zsebébe kell nyúlnia a Tescónak azt követően, hogy a fellebbviteli bíróság is úgy találta, megtévesztő, ha úgy reklámozza Clubcardjának árait, mintha azok a Lildlénél is kedvezőbbek lennének.
Vásárló A romániai vásárlók nem ismernek tréfát
Privátbankár.hu | 2024. március 20. 15:21
Romániában győzelemre állnak a hazai élelmiszerek. Az ottani vásárlók többsége azokat választja a külföldi termékek helyett. Előbb leveszik a polcról a helyben termelt árut és csak utána nézik meg az árát. 
Vásárló Az osztrák nyugdíj igénylése
Márkázott tartalom | 2024. március 20. 09:47
Amennyiben életünk során nem csak Magyarországon dolgoztunk, hanem más országokban is, akkor jó tudni, hogy ezekből az országokból is számíthatunk nyugdíjkifizetésre. Ha Ausztriában dolgoztunk, akkor attól függően, hogy ez az időtartam mennyi volt, kaphatunk nyugdíjat egyenesen az osztrák nyugdíjfolyósítótól, vagy a magyar nyugdíjunkat emeli meg ez az időszak. Cikkünkben segítséget nyújtunk az osztrák nyugdíjrendszer megismeréséhez.
Vásárló Megváltozhatnak az áruházak, 237 000 milliárd forintból
Buksza blog | 2024. március 19. 08:36
Az EU rendületlenül alkotja azokat az új szabályokat, amelyek célja a kontinens iparának támogatása a fenntarthatóvá válásban és a digitalizálás elsajátításában. A kiskereskedelem is beállt a sorba.
Vásárló Fordulat az Ikeánál, már látszik, mire számíthatnak a magyar vásárlók
Privátbankár.hu | 2024. március 16. 16:19
Az Ikea vissza akarja hozni az elmúlt évek drasztikus inflációja előtti időszakot, ez pedig az árak jelentős csökkentését helyenként akár a profit rovására is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG