Visszatérnek a magánvevők az új autók piacára, a magyarországi márkakereskedőknél az idén már számottevően nő a magánügyfeles értékesítések súlya - mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója.
Már minden 3. új autót magánszemély vásárol
Elmondása szerint az idén már 38 százalékra nőtt a magánszemélyeknek eladott autók aránya, egyidejűleg a flottavásárlóké 62 százalékra zsugorodott. Az előző években még jellemzően 70 százalék fölött volt a céges vásárlók aránya a kereskedőknél, egyes márkáknál 80 százalékra is felkúszott, aminek a piac válság utáni talpra állásában nagy szerepe volt. Koncz Gábor megjegyezte: az Opelnél még az iparági átlagnál is nagyobb súlya van a magánértékesítésnek, az idén eléri a 47 százalékot az eladásokon belül.
Az ügyvezető igazgató az MTI-nek elmondta, hogy 2017-ben 12 ezer darab Opel eladásával számolnak, ez a teljes piacra prognosztizálthoz hasonló, 14 százalék körüli bővülést jelentene 2016-hoz képest.
Két új modellel jön Magyarországra az Opel
Jelenleg a Magyarországon eladott új autók 35,6 százaléka SUV. A kategória Európában is dinamikusan fejlődik, bár többségükben a C (compact) szegmens a legnagyobb. Az Opel is hagyományosan ebben a szegmensben erős, a teljes eladásának 38,5 százaléka Astra modell. Júniusban illetve októberben két új SUV-modellel jelentkezik az Opel: a Crossland-X-szel és a Grandland-X-szel.
Jobban megéri majd újat venni?
Miközben az új autók piaca csak lassan érte el a válság előtti szintet, a használt autók száma folyamatosan nő az országban. A rendkívül magas áfa az adókerülés, a fekete-és szürkegazdaság irányába tereli a piaci szereplőket - a trükközésnek véget vethet a GVH javaslata, ami mindenki számára elérhetőbbé tenné az új autók vásárlását. Itt írtunk róla bővebben >>
Személygépkocsi-állomány (2002-2015) |